معاون بهداشتی وزارت بهداشت بیان کرد: علی رغم کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان هنوز کشور ما فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته جهان دارد.

نمره ایران در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان چند است؟ / به ازای هر هزار نوزاد، 10 نفر می میرند
علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به دستاوردها و موفقیت های حوزه سلامت کودکان، بیان کرد: نظام سلامت کشور در زمینه کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان موفقیت های چشمگیری داشته و نسبت به کشورهای مشابه از وضعیت خوبی برخوردار است. 

وی میزان مرگ و میر نوزادان در کشور را 10 نفر به ازای هر هزار نفر دانست و افزود: میانگین جهانی مرگ و میر نوزادان به ازای هر هزار نفر 19 گفته شده که از این حیث کشور ما دارای رتبه خوبی است، اما نسبت به کشورهای توسعه یافته که این عدد سه است هنوز فاصله زیادی داریم. 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درباره مرگ کودکان زیر یکسال گفت: میزان مرگ کودکان زیر یکسال در کشور ما 13 در هر هزار کودک است در حالیکه این عدد در متوسط جهانی 23 و در کشورهای توسعه یافته 5 است. 

سیاری ادامه داد: مرگ کودکان زیر پنج سال در کشور ما 16 به ازای هر هزار کودک بوده اما متوسط جهانی 43 و در کشور های پیشرفته این میزان 6 است که باید تلاش کنیم به بهترین شرایط یعنی همسان با کشورهای توسعه یافته برسیم. 

وی با اشاره به عملکرد موفق نظام سلامت کشور برای کنترل تالاسمی، تصریح کرد: کنترل بیماری های مادرزادی، آموزش اختلالات ژنتیکی و کرموزومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از بروز بسیاری از آنها با برنامه ریزی درست پیشگیری کرده و مرگ و میر را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار