چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین، به میزبانی شهر اصفهان در حالی به کار خود پایان داد که دو توانجوی اهل تبریز حائز رتبه اول بازیگری مرد و زن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نازیلا ایران‌زاد بنام، کارگردان نمایش زیرزمین گفت: نمایش زیرزمین سال 84 به قلم آرش عباسی خلق شد. آشنایی من با این متن و تصمیم کارگردانی این اثر به سال‌ها قبل بر می‌گردد که با گروهی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای تاتر تبریز اتفاق افتاد.

وی افزود: سال‌ها بعد از من خواسته شد با گروهی از معلولان عزیز شهر تبریز نمایشی را کار کنم که به‌خاطر شرایط خاص متن و علاقه من به آن «زیرزمین»، در ذهنم دوباره جرقه زد. تصمیم که قطعی شد مصادف بود با روز جهانی معلول، من به مراسم‌شان رفتم و از بین آنها _که معتقدم می‌شد تعداد بیشتری هم انتخاب کرد با آقای وحید شیرزاد و به واسطه‌ای با خانم نگین پیرسمساری آشنا شدم، که از نظر جسمی و بینایی دچار مشکل بودند.

ایران‌زاد در رابطه با موفقیت‌های این نمایش گفت: ابتدا این اثر نمایشی به جشنواره منطقه‌ای شمال‌غرب کشور راه یافت و با کسب بهترین بازیگری مرد و زن و بهترین کارگردانی به چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین راه یافت.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امید آفرین که به میزبانی اصفهان برگزاری شد به صورت بین‌المللی و منتخب اجراهای کشوری برگزار شد که شرکت‌کنندگان از آلمان، بلژیک، هلند، ارمنستان، اوگاندا و... برای اجرا شرکت داشتند و اکثرشان در بخش صحنه‌ای  رقیب نمایش زیرزمین حضور داشتند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.