اردبیل؛

نبود بیماری آنفولانزای پرندگان در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: براساس پایش های انجام شده تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان دراین استان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صادق صالحی با اشاره به شایعه شیوع آنفلوانزای پرندگان افزود: بیماری های پرندگان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کنترل و پایش می شود و تاکنون حتی یک مورد مشکوک به آنفولانزا گزارش نشده است.

وی افزود: با این حال ضرورت دارد مرغداران نسبت به بیمه طیور خود در اسرع وقت اقدام کنند و از صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز انتظار می‌رود با پیش‌بینی های لازم و پوشش کامل بیمه‌ای تمام خسارت احتمالی وارده را تعهد کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: دامپزشکی استان به صورت مستمر گشت و بازرسی خود را از مرغداری ها انجام می‌دهد و با توجه به این که در فصول سرد سال قرار داریم و احتمال بروز انواع بیماری از جمله آنفولانزا وجود دارد، بازرسی‌ها افزایش یافته است.

صالحی از نظارت کامل کارشناسان و بازرسان دامپزشکی بر روند کشتار مرغ در کشتارگاه های استان خبر داد و گفت: جای هیچگونه نگرانی برای مردم در مصرف مرغ و تخم مرغ نیست.
وی به مردم توصیه کرد در صورت داشتن مرغ خانگی و محلی آنها را در محل محصور نگهداری کنند تا با پرندگان وحشی ارتباطی نداشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: پرندگان آبزی، وحشی و پرندگان مهاجر می‌توانند ویروس بیماری آنفولانزا را تا مسافت های طولانی انتقال دهند و لازم است اقدامات پایش بیماری به صورت مستمر انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.