مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این استان از فردا 19 آذر میزبان تیم‌ های واکنش سریع هلال احمر سراسر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی گنج کریمی افزود: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای افزایش توان پاسخگویی در حوادث و سوانح، تشکیل و ساماندهی تیم‌ های واکنش سریع است.

وی هدف کلی از تشکیل تیم‌ های واکنش سریع را افزایش توان پاسخگویی سریع، صحیح، موثر، به موقع و کارآمد در حوادث و سوانح تقریباً بزرگ و ملی عنوان و اظهار کرد: ساماندهی تیم‌ های واکنش سریع در کشور جزء برنامه ‌ها و سیاست ‌های تدوینی رئیس جمعیت هلال احمر و تاکیدات دبیرکل جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان ‌های حادثه ‌خیز کشور محسوب می ‌شود تصریح کرد: به دلیل وجود زیر ساخت ‌های آموزشی در مرکز آموزش‌ های تخصصی پایگاه امدادی جنوب شرق مشتمل بر سازه ‌های ارتفاع، جاده و آوار، این استان به عنوان میزبان برگزاری این دوره ‌ها انتخاب شده است.

گنج کریمی از شرکت 120 نفر از هشت استان کشور در این دوره آموزشی خبرداد و افزود: دوره آموزشی تیم های واکنش سریع با حضور مدرسان استانی و مدرسانی از سازمان امداد و نجات از 20 آذر به مدت هشت روز در کرمان برگزار می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم ‌های واکنش سریع وظیفه پاسخگویی اولیه در حادثه و سانحه را دارند به طوری که ارزیابی حوادث توسط این تیم‌ ها و اقدامات اولیه تا رسیدن تیم‌ های امداد و نجات در صحنه حادثه انجام می‌ شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار