معاون رئیس جمهور از افزایش اعتبارات توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی کشور خبرداد

افزایش اعتبارات توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی کشور به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آقای نوبخت با اشاره به اهمیت زیرساخت ها در کشور گفت : حمل و نقل ریلی و هوایی اولویت دولت است.

معاون رئیس جمهور در بازدید از طرح های راه آهن غرب کشور در همدان افزود : در سال جاری افزون بر 2 هزارو 500 میلیارد تومان برای حمل ونقل ریلی اختصاص یافته که این مبلغ در سال آینده به 3 هزارو 500 میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی گفت: در دولت یازدهم 700 کیلومتر از راه آهن تعویض شد ، هزار کیلومتر نوسازی و هطارو 300 کیلومتر هم راه آهن جدید ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین از افزایش بودجه عمرانی استانها در سال آینده خبر داد وگفت : امسال 7 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی استانها بود که در سال آینده به 8 هزار میلیارد تومان می رسد .

آقای نوبخت خاطرنشان کرد : علاوه بر این و براساس ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه وبرای توازن بخشی اجازه داریم 3 درصد جمع اعتبارات عمومی کشور را نیز برای بودجه عمکرانی استانها در نظر بگیریم

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به راه آهن تهران همدان سنندج گفت : برای سال جاری 143 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که افزون بر250 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شد و برای نخستین بار دولت جلوتر از کار انجام شده پول وارد کرده است .

او با بیان اینکه از800 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به استان همدان در شهریور 94 بیش از 600 میلیارد تومان پرداخت شده است وما بقی هم تا بهمن ماه پرداخت می شود.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به اینکه ریل گذاری از سمت همدان هم از ماه آینده آغاز می شود ادامه داد : تاکنون 163 کیلومتر از مسیر 268 کیلومتری راه آهن تهران همدان ریل گذاری شده است و تا همدان نیاز به 105 کیلومتر ریل گذاری و همچنین زیرسازی آن 96 درصد پیشرفت دارد.

 راه آهن تهران همدان سنندج 509 کیلومتر است که تاکنون برای آن 450 میلیارد تومان هزینه شده است و به نظر می رسد تکمیل وتجهیز آن 400 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار