صدرنشین های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

این گزارش به تشریح آمار و اطلاعات تیم های صدرنشین مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا می پردازد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و 8 تیم به عنوان تیم نخست و 8 تیم به عنوان تیم دوم از گروه هایشان به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کردند. طبق اعلام یوفا روز دوشنبه هفته آینده قرعه کشی این مرحله انجام خواهد شد.

مراسم قرعه کشی روز 12 دسامبر در شهر نیون سوئیس در ساعت 14.30 دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

طبق قانون هیچ یک از تیم ها در دور حذفی با تیمی از کشور خود بازی نخواهد کرد.

تیم هایی که به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شده اند در بازی رفت مهمان و در بازی برگشت میزبان خواهند بود.


گروه A:

آرسنال انگلیس: بهترین گلزن این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مسوت اوزیل بود. وی 4 گل برای توپچی های لندنی به ثمر رساند. سال گذشته این تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی از دور رقابت ها حذف شد. بهترین عملکرد آرسنال در سال 2006 بوده که آنها موفق شده اند در لیگ قهرمانان اروپا به مقام دوم دست پیدا کنند. توپچی های لندنی برای اولین بار در 5 سال اخیر صدرنشین گروهشان شده اند. نکته قابل توجه این است که آرسنالی ها هر 6 بازی سال های گذشته مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به حریفانشان باخته اند.

گروه B:

ناپولی ایتالیا: در گروه بی این مسابقات تیم ناپولی ایتالیا که دیگر از وجود هیگواین در ترکیبش بهره نمی برد، به عنوان صدرنشین به مرحله یک شانزدهم رقابت ها صعود کرد. " درایز مرتنز" با 4 گل زده بهترین گلزن تیم ناپولی در مرحله گروهی به حساب می آید. این تیم در دوره گذشته حضورش در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی حذف شده بود. نکته جالب توجه این است که ناپولی تا به حال نتوانسته از مرحله یک شانزدهم این رقابت ها صعود نماید.


گروه C :

بارسلونا اسپانیا : آبی و اناری پوشان باز هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشیدند. این تیم به عنوان صدرنشین گروه بالاتر از منچستر سیتی به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده است. لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا با 10 گل زده بهترین گلزن آبی و اناری پوشان در این مرحله بود. بارسلونایی ها در فصل گذشته این مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفتند. این تیم با 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین تیم های تاریخ به حساب می آید. نکته قابل توجه این است که کاتالان ها در سه بازی داخل خانه مرحله گروهی امسال 15 مرتبه دروازه حریفانشان را گشودند.


گروه D :

اتلتیکو مادرید اسپانیا: آنتونی گریزمن ستاره فرانسوی تیم اتلتیکو مادرید با 3 گل زده بهترین گلزن این تیم در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود. اتلتیکو مادرید سال گذشته پدیده رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود و در رتبه دوم قرار گرفت. یاران سیمئونه تا به حال 3 بار به نایب قهرمانی این مسابقات رسیده اند.


گروه E :

موناکو فرانسه : رادامل قالکائو، توماس لمار و برناردو سیلوا هر کدام 2 گل در مرحله گروهی برای این تیم به ثمر رساندند. این تیم موفق شده است در سال 2004 به عنوان دومی مسابقات اروپایی دست پیدا کند. البته به نظر نمی رسد که موناکو موفق شود در مرحله یک حذفی برابر تیم های بزرگ عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.


گروه F :

بوروسیا دورتموند: اوبامی یانگ ستاره بی چون و چرای زردپوشان آلمانی در این رقابت ها بوده است. .وی با 4 گل زده به عنوان بهترین گلزن این تیم نیز تلقی می شود. فصل گذشته یاران توخل در مرحله یک چهارم نهایی از این رقابت ها حذف شدند. این تیم آمار یک قهرمانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه اش دارد. دورتموندی ها بالاتر از رئال مادرید در رتبه نخست گروه قرار گرفتند و با به ثمر رساندن 21 گل رکورد گلزنی در دور گروهی این رقابت ها را نیز به نام خودشان ثبت کردند.


گروه G :

لستر سیتی انگلیس: مدافع عنوان قهرمانی انگلیس که با بردی تحقیر آمیز به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کرد. روباه ها در دیدار نهایی با نتیجه 5 بر 0 شکست خوردند.ریاض محرز با به ثمر رساندن 4 گل بهترین گلزن این تیم بود. این نخستین بار حضور تیم لستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا است.


گروه H :

یوونتوس ایتالیا : تیم نخست ایتالیا که امید زیادی برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر این مسابقات دارد. گونزالو هیگواین با 3 گل بهترین گلزن این تیم در مرحله گروهی بود. بیانکونری ها سابقه 2 بار قهرمانی در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه شان دارند. آنها 4 مرتبه از 5 سال گذشته را موفق شده اند از مرحله گروهی صعود نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار