در راستای تقویت و ترویج گویش و زبان محلی، در 59 مرکز آموزشی به سه هزار نوآموز پیش‌دبستانی زبان سمنانی آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر آموزش و پرورش سمنان در هفتمین برنامه تفسیر داستان، شعر و ضرب‌المثل‌های رایج در زبان بومی که با حضور جمعی از سخنوران، پژوهشگران، کودکان پیش‌دبستانی و شماری از هنردوستان در فرهنگسرای کومش این شهر برگزار شد، به نقش آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش علاوه بر علم‌آموزی، منتقل‌کننده فرهنگ به نسل‌هاست.
سعید رضایی تصریح کرد : انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر نوعی وظیفه است و مجموعه باورها، اعتقادات و رسوم باید در مسیر درست هدایت شود.
وی در ادامه به اقدامات انجام‌شده توسط آموزش و پرورش در راستای تقویت فرهنگ بومی و گویش سمنانی اشاره کرد و افزود: به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و به همت برخی از علاقه‌مندان به زبان سمنانی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمنان برنامه مفیدی را در راستای تقویت انتقال فرهنگ و ترویج گویش محلی طراحی کرده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان به اجرای این برنامه در مراکز پیش‌دبستانی اشاره کرد و افزود: زبان اصیل و مادری برای ماندگار شدن نیاز به آموزش از پایه دارد.
وی خاطر نشان کرد : آموزش گویش اصیل بومی از سنین پایین همانند نقش زدن بر سنگ است که ابدی خواهد ماند.
رضایی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها از کتاب‌های طراحی‌شده بر اساس گویش سمنانی است که بعد از تلاش‌های زیاد و با مهر تأیید سازمان تألیف کتب درسی، اولین کتاب بعد از دو سال پیگیری‌های مستمر به‌صورت رسمی در اختیار مراکز آموزشی برای تدریس قرار گرفت.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.