سخنگوی ترزا مِی اعلام کرد اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر جنگ‌افروزی عربستان در خاورمیانه، موضع رسمی لندن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، سخنگوی "ترزا می،" نخست‌وزیر انگلیس، اظهار داشت اظهارات اخیر "بوریس جانسون،" وزیرخارجه این کشور، در خصوص جنگ‌افروزی‌های عربستان در منطقه خاورمیانه، مواضع شخصی وی است.  
 
سخنگوی می اظهار داشت: این اظهارات دیدگاه شخصی وزیر خارجه است و موضع دولت انگلیس در خصوص عربستان و حاکمیت آن در منطقه نیست.

جانسون هفته گذشته در حالی که "ترزا می" برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به بحرین رفته بود، در کنفرانسی در پایتخت ایتالیا، عربستان را به سوءاستفاده از اسلام برای راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و تحقق اهداف سیاسی خود در منطقه متهم کرد.

جانسون در این زمینه اظهار کرده بود: شما عربستانی‌ها را در همه جا می‌بینید که در حال جولان‌دادن هستند، خیمه‌شب بازی اجرا می‌کنند و جنگ نیابتی راه می‌اندازند که تماشای آن یک تراژدی است. جانسون هم‌چنین عربستان را متهم به سواستفاده از اسلام کرده بود.

انتقاد بوریس جانسون از عربستان در حالی صورت گرفت که انگلیس یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح به عربستان است و با وجود گزارش‌های متعددی که در رابطه با استفاده ریاض از این تسلیحات در جنگ یمن منتشر شده، صادرات سلاح به عربستان را متوقف نکرده است. پاسخ فوری سخنگوی می به اظهارات جانسون حاکی از اهمیت بالای هم‌پیمان بودن  عربستان برای انگلیس است.


می اخیرا با "ملک سلمان،" پادشاه عربستان، دیدار کرد و اظهار داشت: ما قصد داریم روابط خود با عربستان را تقویت کنیم. 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار