ایجاد مراکز رشد با هدف اشتغال زایی دانشجویان / همکاری سازمان های ذیربط در بازار یابی محصولات شرکت های دانش بنیان
مدیر ستاد نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری گفت: تاسیس مراکز رشد با هدف کار آفرینی دانشجویان صورت گرفته و سازمان های مختلف برای بازار یابی محصولات همکاری خوبی دارند.



زین الدین مدیر ستاد نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نمایشگاه ایران ساخت اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف پیشرفت دانشگاه ها و به روز رسانی تجهیزات ازمایشگاه های دانشگاه انجام می شود و این ستاد قصد دارد بازار جدیدی را برای محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاهی ایجاد کند .

وی بیان کرد: کارهای مقدماتی برای بازار یابیمحصولات  انجام شده است که به خاطر مشکل بودجه ای دانشگاه های کشور این کار با تاخیر انجام میشود ولی به طور کلی ستاد نوآوری 40 درصد پول خود را پرداخت کرده است.

زین الدین ادامه داد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان که با هماهنگی شورای سیاست گذاری و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است و این ستاد نقشه راه را برای پیشرفت علمی در این زمینه ترسیم کرده است .

وی یادآور شد: تاسیس شرکت های دانش بنیان دانشگاهی که 65 درصد آن بر عهده بخش خصوصی و 35 درصد آن بر عهده دانشگاه است و در این شرکت ها یک نماینده از دولت حضور دارد و هدف اصلی این طرح ایجاد بازار برای محصولات این شرکت ها است.

زین الدین عنوان کرد: با همکاری سازمان های مختلف شرکت های دانش بنیان دانشگاهی نوپا حمایت مالی می‌شوند به طوری که وزارت بهداشت دو هزار میلیارد تومان ، وزارت دفاع هزار میلیارد تومان برای بازار سازی محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاهی پرداخت می‌کنند. 

وی گفت: با ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه های یزد ، شهر کرد، صنعتی اصفهان و سهند تبریز سبب استفاده از ایده های کاربردی افراد صاحب فکر و خلاق می شود و کار آفرینی برای دانشجویان ایجاد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار