در جلسه رئيس سازمان مديريت بحران كشور با مديران كل بحران و معاون عمرانی استانداری ها موضوع اختصاص بودجه بحران به مسائلی غير از بحران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه معاونان عمرانی استا‌ن‌ها و مديران كل مديريت بحران با اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران كشور صبح امروز (شنبه) در حاشيه نمايشگاه مديريت بحران تشكيل شد.

در ابتدای اين نشست نجار گفت: امروز دومين نمايشگاه مديريت بحران توسط بخش خصوصی برگزار شده است.

وی افزود: نمايشگاه اول نواقص بود كه اميدواريم در نمايشگاه دوم حل شود.

در ادامه نبييان معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در سرمای اخير كه ٢١ استان درگير سرما بودند ما دچار افت فشار گاز شديم.

وی افزود: البته شرايط آن طور كه رسانه ها منعكس كردند، نبود و تنها دو سه شهر ما برای ٢ ساعت گاز نداشتند.

نبييان با بيان اينكه مازندران در آخر شبكه گاز قرار دارد، گفت: بعضی اتفاقات را می‌توان در استان مديريت كرد، اما بعضی مانند گاز خارج از اختيارات استان است.

در ادامه نجار در اين زمينه گفت: ١١.٣ ميليون متر مكعب گاز از گيلان و ٣.٥ ميليون نيز مازاد آن‌چه روزانه می‌دادند، از گلستان برای اين افت فشار تأمين شد، اما چون لوله ها خالی شده بودند، با مشكل مواجه شديم.

وی افزود: در استان مشكل نانوايی داشتيم و برای حل آن بايد به سوی دوگانه سوز كردن آن‌ها برويم.

احمدی، معاون عمرانی كهگيلويه و بوير احمد گفت: اختيارات ما در مديريت بحران محدود است، بايد بتوانيم در برنامه ششم توسعه مديريت بحران را بگنجانيم تا اعتبارات آن به شكل قانون دربيايد.

وی افزود: در سفرهای استانی رئيس جمهور ساخت جاده را تصويب می كنند اما سازمان برنامه و بودجه بودجه آن را از محل اعتبارات ١٠ و ١٢ تخصيص می دهد.

احمدی تأكيد كرد: اين اعتبارات مخصوص مديريت بحران است و مشخص نيست چرا سازمان برنامه و بودجه چرا از اين محل برای ساخت و ساز استفاده می كند؟

نجار نيز در ادامه گفت: اعتبارات ١٠ و ١٢ بايد در اختيار بحران قرار گيرد اما در خصوص برنامه ششم متأسفانه كلمه ای از بحران در آن نيامده و ما با رايزنی با نمايندگان در صدد ارائه پيشنهاداتی هستيم.

همچنين نيك كردار معاون عمرانی كرمانشاه نيز به عدم تخصيص بودجه اشاره كرد و گفت: بحران را به شكل فعلی نمی توان اداره كرد، وقتی همه از ما انتظار دارند و مسئوليت برای ماست، چرا بودجه دست سازمان ديگری است؟

وی افزود: قانون مديريت بحران را تعيين تكليف كند يا همه را از ما بگيرند و به سازمان برنامه و بودجه يا بودجه بدهند.

نيك كردار تأكيد كرد: شما می گويی محرمانه صحبت كنيم اما وقتی مردم ما را بازخواست می كنند و فحش می دهند، محرمانه نيست و چرا ما مسائل را محرمانه بيان كنيم؟

نجار نيز گفت: خودرو داديم برای بحران به استان‌ها، اما در مواقع بحران كجا استفاده شد، جز اينكه در دست مديران بود؟!

كرمی مديركل مديريت بحران استان ايلام نيز گفت: اعتبارات برای مديريت بحران كافی نيست، ١٣٩٤/٨/٨ در ايلام سيل آمد و هيأت دولت مصوب كرد كه خسارت پرداخت شود اما هنوز خبری از پول نيست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار