به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ارتقای سطح علمی دانشآموزان با اجرای مراسمها و همایشهای مشترک با نهادها و سازمانها ضروری است، ولی نباید این ضرورت سبب اختلال در فرآیند آموزشی شود که در این صورت غیر قابل جبران خواهد بود.
وی با بیان اینکه در مراسم و همایشهایی که به طور مشترک با نهادهای دیگر برگزار میشود، بایستی نیازهای علمی، آموزشی، تربیتی و ساید نیازمندیهای آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: گستردگی حجم بخشنامههای ارسالی به مدارس مدیران را از وظایف اصلی خود دور میسازد، بنابراین باید به دنبال راه حلی باشیم تا با ارائه رهنمودهای کلی فضایی را برای ایفای بهتر نقش مدیران ایجاد کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری جلسهها را ابزاری برای تصمیمگیری و اطلاع رسانی برنامهها و سیاستهای آموزش و پرورش دانست و گفت: گاهی همین ابزار به هدف تبدیل میشود و نفس برگزاری جلسات به عنوان اصل به وظایف و اهداف اصلی سایه میاندازد.
ناصری با اشاره به اینکه 15 هزار کلاس چند پایه در استان وجود دارد که با توجه به سهم استان از کل کشور، تعداد کلاسهای چندپایه استان بیشتر است و بایستی در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود، افزود: جلسهها باید به ابزار کارآمد برای پیگیری برنامهها و فعالیتها مبدل شود و تا میزانی که نیاز است باید به برگزاری آنها اقدام کرد.
وی با استقبال از طرح کانون و مدرسه که توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان مطرح شده بود، اظهار کرد: اجرای این طرح در دو مرحله مدرسه و کانون روش خوبی است برای سوق دادن دانشآموزان به هنر و کشف استعدادها، ولی باید به گونهای برنامهریزی کنیم که به فرآیند آموزشی خللی وارد نشود.
انتهای پیام/ع