به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از
قم؛سقائیاننژاد،شهردار قم با اشاره به مصاحبه رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص راه آهن و خط ریلی داخل شهری قم گفت:اگر قرار باشد ورود قطار سریع السیر به داخل شهر قم به صورت تونل باشدوبا توجه به طول خط این مسئله هزینههای زیادی را متوجه دولت میکنددر حالی که میتوان راهکارهای دیگری را در این زمینه به کار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه مسیر داخل شهری ریل راه آهن قم طولانی است، افزود: طرح این پروژه بسیار عظیم و پیچیده است و هزینهها را بالا میبرد به همین علت رئیس مجلس و نمایندگان قم مخالف عبور خط قطار سریعالسیر از داخل شهر هستند.
شهردار قم با اشاره به پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ایستگاه جمکران به خط سریع السیر قم تصریح کرد: با این کار تغییر در سرعت قطار ایجاد نشده و مترو به این ایستگاه پیوند می خورد و نهایتا شرایط بهتری برقرار خواهد شد.
وی با بیان اینکه با این نظر دیگر قطار سریع السیر وارد شهر قم نخواهد شد،افزود: نظر دیگر این بود که قطار وارد ایستگاه مرکزی شهر قم شود که رئیس مجلس این مسئله را وارد ندانست و دیگر نمایندگان مردم قم نیز بر این مسئله تاکید دارند که قطار وارد شهر نشود.
سقائیاننژاد در واکنش به این مسئله که برخی پروژههای شهری قم متوقف بر تعیین تکلیف خط ریل راه آهن داخل شهر است، افزود: مشکلات بلوار شهید کبیری در این خصوص برطرف شده و تکمیل این پروژه در دستور کار شهرداری است.
وی با تاکید بر اینکه اگر قرار بود قطار از داخل شهر قم عبور کند باید قریب به 12 تقاطع غیرهمسطح روی ریل احداث میشد، ادامه داد: هر کدام از این پروژه ها قریب به 60 میلیارد اعتبار نیاز داشت که مجموعا اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان باید در این زمینه هزینه میشد.
شهردار قم تصریح کرد: البته نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی باید قطعی شده و به مرحله اجرا برسد.
انتهای پیام/ش