مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل در اولین جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان اردبیل خواستار تهیه برش استانی طرح کشوری مقابله با آلودگی هوای استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کنعانپور در اولین جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان اردبیل با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان پایین است بر برنامه ریزی شهرداری های شهرهای استان برای توسعه فضای سبز شهری تاکید کرد .

وی بر لزوم راه اندازی ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر اردبیل تاکید کرد و گفت: درخصوص وضعیت آلودگی هوای استان و لزومتوجه عموم برای کاهش آلودگی هوا، رسانه ها بویژه صداوسیما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

خداپرست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: 17 واحد آلاینده محیط زیست در این استان شناسایی شده و 9 واحد آن که منجر به آلایندگی هوا بوده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده است.

وی راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین را جلوگیری از آلایندگی خودروها موثر دانست و افزود: هشت مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان اردبیل راه اندازی شده که چهار مورد آن در اردبیل و چهار مورد دیگر در شهرهای دیگر فعال هستند که چهار مرکز اردبیل به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) متصل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.