وزیر خارجه مصر، ضمن تکذیب اختلاف این کشور با عربستان سعودی، بهبود روابط قاهره با تهران را نیز رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از "القدس العربی"؛ "سامح شکری" –وزیر خارجه مصر- امروز شنبه، روابط میان مصر و عربستان سعودی را ستود و گزارش های منتشر شده مبنی بر وجود اختلاف میان دو کشور پس از حمایت مصر از فعالیت روسیه در سوریه را تکذیب کرد.

گفتنی است مصر، در ماه اکتبر، به نفع طرح روسیه در سازمان ملل برای سوریه رأی داد و عربستان به شدت پذیرش این طرح را رد کرد.

عربستان سعودی ماه گذشته، به مصر خبر داد که تحویل محموله های نفتی خود در چارچوب کمک 23 میلیارد دلاری به قاهره را تا زمانی نامشخص به تعویق خواهد انداخت؛ ولی با این وجود، سامح شکری اختلاف میان دو طرف را تکذیب و تأکید کرد که که در این مورد، بزرگنمایی شده است.

وزیر خارجه مصر که در همایش "گفتگوی منامه برای امنیت خاورمیانه" در بحرین سخن می گفت، افزود: "بگذارید تأکید کنم که ما دیدگاه بسیار روشنی در قبال روابطمان با عربستان داریم؛ امنیت ملی عربی، بر ارتباط و تفاهم موجود میان عربستان و مصر تکیه دارد."

سامح شکری ادامه داد: "در مورد آنچه برخی از آن به عنوان اختلاف نظر تعبیر می کنند، حساسیت ایجاد شده و مطبوعات آن را بزرگنمایی می کنند تا روابط ممتاز و دیرین میان دو کشور را به حاشیه ببرند."

او در ادامه سخنان خود گفت: "مصر، روابط خود با ایران را تقویت نکرده و از اواخر دهه هفتاد هیج رابطه ای با این کشور نداریم، ولی در برخی کنفرانس های چندجانبه، با یکدیگر همکاری داریم. ما بر قطع روابط دیپلماتیک خود ادامه خواهیم داد و مصر هیچ موضعی را برای تغییر این موضوع اتخاذ نکرده است."

این مقام مصری با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران گفت: "مصر همواره از فرصت هایی مانند همایش منامه برای تأکید مجدد بر مواضع امت عربی و منافع آن در مقابله با آنچه ممکن است سیاست های توسعه طلبانه ایران باشد(!)، استفاده می کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
اخه چون دیروز چندانفجارتومصرشدوآنهم مشخصه ک ازعربستان است زودترسیدند.هههههههههههههه
آخرین اخبار