رییس اجرایی افغانستان با نشر پیامی از روز جهانی حقوق بشر ستایش کرده و گفته است که مهمترین مانع فرا راه حقوق بشر در افغانستان گروه‌های تروریستی می‌باشند.

رئیس اجراییه: مهم ترین مانع تحقق حقوق بشر گروههای تروریستی هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور با نشر پیامی از روز جهانی حقوق بشر ستایش کرده و گفته است که مهم ترین مانع فرا راه حقوق بشر در افغانستان گروه های تروریستی می باشند.

آقای عبدالله همچنان گفته است که حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین ارزش‌های جهان امروز است؛ هر انسان و هر شهروند حق دارد که از حقوق اساسی خود در جامعه برخوردار باشد.

عبدالله افزود، برای زندگی مسالمت آمیز اجتماعی و تحقق رفاه و آسایش عمومی، هر کشور نیازمند رعایت ارزش‌های حقوق بشری مثل آزادی، برابری، عدالت و احترام متقابل در میان شهروندانش می‌ باشد.

او می گوید گروه های ترورستی مثل القاعده، طالبان و گروه نو ظهور داعش اند که همواره در پی خلق فاجعه و نقض حقوق بشر استند و با ایجاد وحشت و دهشت و سلب آرامش عمومی می‌ کوشند تا اذهان عمومی را مخدوش کنند و از این طریق به اعمال شوم و ضد انسانی خود دست یابند.

به گفته آقای عبدالله، گروه‌های تروریستی بارها مرتکب جنایت جنگی و نقض صریح حقوق بشر در افغانستان شده ‌اند.

رییس اجرایی حکومت گفته: نقض حقوق افراد ملکی به‌ ویژه قربانی گرفتن از زنان و کودکان همواره از سوی گروه‌های دهشت افگن به ‌طور فجیع صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله گفته که تروریزم، وابسته و متعهد به هیچ قوم، ملت، مذهب و جغرافیایی خاص نیست، بلکه یک تهدید جهانی در برابر ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی تمام بشریت است و افغانستان در خط مقدم جنگ با این تروریزم قرار دارد.

از روز جهانی حقوق بشر به تاریخ ۱۰ دسامبر همه ساله از سوی کشورها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر به ویژه کمیسیون حقوق بشر تجلیل به عمل می آید.

رییس اجرایی کشور گفته که دولت افغانستان تامین حقوق اساسی شهروندان و حفظ ارزش‌های حقوق بشری به خصوص مبارزه برای محو خشونت علیه زنان را در کشور از اولویت‌های کاری خود می ‌داند و در این زمینه از تمام توان، امکانات و ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار