دومین مرحله از «با هم» با حضور 10 هزار زوج در مشهد کلید خورد.

آغاز دومین مرحله طرح اجتماعی همسران در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،'با هم' که  پارسال توسط فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد و با هدف همدلی زوجین بین 3 هزار زوج اجرایی شد با استقبال خانواده های جوان روبرو شد  و در ادامه  با  حضور 10 هزار زوج مرحله دوم آن به اجرا گذارده شد.

تعیین وظایف زندگی مشترک، مبانی تحکیم خانواده و ارایه مشاوره‌های مطلوب در زمره برنامه های آموزشی این طرح است.

 عضو هیات علمی دانشگاه مشهد و طراح  طرح با اشاره به این که «با هم» به  منظور توان‌افزایی برای زوجین در نظر گرفته شده است عنوان کرد: زوج هایی که در سال اول زندگی مشترک هستند؛  با عضویت در باشگاه اجتماعی همسران،  می‌توانند  به «با هم» بپیوندند.

 حسین باغ‌گلی،ادامه داد: این طرح سه مرحله را شامل می شود؛ در مرحله نخست زوج ها  در همایش و گردهمایی‌های در نظر گرفته شده؛ شرکت می‌کنند و در پی آموزش‌های ارائه شده به فعالیت اجتماعی می‌پردازند؛ زوجینی که مرحله نخست را با موفقیت پشت سر بگذارند وارد مرحله دوم «باهم» شده و در این مرحله در برنامه‌هایی از قبیل اردو، مسابقه کتاب‌خوانی، مشاره فردی و کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند.
براساس امتیازهایی که زوج‌ها در دوره‌های آموزشی که برای آن‌ها برگزار می‌کنند؛ کسب می‌کنند از تسهیلات آموزشی و مادی از قبیل کمک هزینه خرید جهیزیه، استفاده از مراکز تفریحی و ... برخوردار می شوند.

وی عنوان کرد: توانمند‌سازی زوج هایی که در آغاز راه زندگی مشترک هستند از اهداف طرحی است که تلاش دارد مشکلات زوجین را در سال های اول زندگی کمرنگ کند و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد.

 باغ گلی گفت: پس از ثبت نام پیامکی همکاران ما در برگزاری این طرح (که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را گذرانده‌اند با عنوان همیار ) با زوجین تماس می‌گیرند و آن ها را به جلسات توجیهی دعوت می‌کنند. در این جلسات از زوج ها تست روانشناسی گرفته می‌شود و طرح را برای آن‌ها توضیح می‌دهند که اگر تمایل داشتند در سایت ثبت نام کنند.

در ادامه دکتر علیرضا نبی   با یک اجرای متفاوت در اولین جلسه از دومین مرحله طرح "با هم" مهارت های ابتدایی ارتباط با هم را به صورت آموزشی اجرا کرد.

وی نسبت به آمار بالا و فزاینده طلاق  در ایران هشدار داد و ضرورت مهارت آموزی بین زوج ها را یادآور شد.

نبي گفت: ایران چهارمین رتبه  طلاق را در بین کشورها دارد و آن هم به خاطر این است که زوج های جوان  قبل از این که یاد بگیرند و بیاموزند چطور باید زندگی کنند وارد دنیای تاهل می شوند.
دکتر نبی عنوان کرد:  این طرح علاوه بر حضور اساتید و کارشناسان برای آموزش  مهارت های ارتباطی بین زوجین، موجب شده است آن ها در کنار هم قرار بگیرند و این  تعامل و ارتباط زوج ها و انتقال تجربه ها به همدیگر در یک فضای صمیمی و شیرین  همراه با آموزش های کارشناسانه  که ارایه می شود می تواند آمار افسار گسیخته طلاق را مهار کند.

وي با اشاره به اینکه ارتباط و شناخت دو جنس مخالف که هر یک پیچیدگی های خاص خود را دارند یک ضرورت است در حالیکه رسانه ها و متولیان آموزشی و فرهنگی ما از آن غافل مانده اند؛ گفت: در حالیکه صدا و سیما شبکه های مختلفی برای آموزش آشپزی و... دارد چرا نباید برای  یاد گرفتن زندگی شیرین آموزش گذاشت.

نبي با تاکید بر الزام اجرایی شدن چنین طرحی گفت : اگر بتوانیم از طریق این اتفاق خوراک  لازم را به زوج ها بدهیم می‌توانیم به آینده زندگی ها امیدوار باشیم.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.