مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز از طراحی نرم افزار پیام رسان بومی توسط متخصصان دانشگاه شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرشاد خون جوش مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز گفت: برای نخستین بار در سطح مراکز علمی کشور، متخصصان دانشگاه شیراز نرم افزار پیام رسان بومی طراحی کردند.
خون جوش با بیان اینکه این نرم افزار با نام  Notice Me  با همکاری یک شرکت خصوصی دانش بنیان طراحی شده است، گفت: بهره گیری از سرور های داخلی و امکان استفاده از اینترنت ملی به عنوان زیر ساخت را از ویژگی های این نرم افزار پیام رسان است.
وی ادامه داد: از ویژگی های این طرح دارا بودن استاندارد های جهانی، طراحی نسخه سازمانی، سرویس ابری میزبانی فایل، پیام رسانی امن، مدل ذخیره سازی تماس صوتی و تصویری، قابلیت اتصال به اینترنت اشیاء و ارسال انواع مختلف فایل از ویژگی های این نرم افزار است .
وی خاطر نشان کرد: این نرم افزار قابلیت مدیریت چند لایه ای پیام ها را دارد که در هیچ پیام رسان دیگری این قابلیت وجود ندارد و می توان با توجه به این ویژگی در مراکزی که نیازمند سلسله مراتبی اطلاعات است ، استفاده شود.
استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز تصریح کرد: سرورهای این پیام رسان بومی در داخل کشور قرار دارد و ضامن امنیت و حفاظت از حریم شخصی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار