مقامات سازمان‌ها و کشورهای مختلف جهان، انفجار تروریستی شب گذشته در استانبول ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی، دبیرکل سازمان مللحملات تروریستی دیشب را در استانبول که موجب کشته شدن دستکم 29 تن و زخمی شدن 166 تن شد، محکوم کرد.

بان کی مون حمله تروریستی در استانبول را محکوم و کشته شدن شماری از شهروندان ترکیه را به بازماندگان قربانیان همچنین مردم و ‌دولت ترکیه تسلیت گفت.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، نیز حمله تروریستی را در استانبول محکوم کرد. وی با تاکید بر همبستگی متحدان ناتو با ترکیه گفت: مصمم هستیم با تروریسم مبارزه کنیم. 

تی آر تی واکنش مقامات اتحادیه اروپا را به حمله تروریستی در استانبول ضعیف توصیف کرد و نوشت: دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا،ساعت ها پس از حمله تروریستی در استانبول سکوت کردند. 

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا، نیز در پیام کوتاهی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: قلب من با شهروندان ترکیه و قربانیان حمله و خانواده های آنان است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفت: خبرهایی را که از استانبول می رسد، دنبال می کنم. من با مقامات در ارتباط هستم.

وی همچنین بر همبستگی با مردم ترکیه تاکید کرد. 

یوهانس هان، مسئول امور توسعه در کمیسیون اروپا، نیز گفت: حمله ای را که در استانبول روی داد به شدت محکوم می کنم. خشونت هیچ فایده ای برای جوامع دموکراتیک ندارد. 

تی آر تی نوشت: 3 مقام ارشد اتحادیه اروپا حمله تروریستی در استانبول را تروریستی ندانستند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه انگلیس دو انفجار تروریستی در شهر استانبول را محکوم کرد.

بوریس جانسون در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرد بر همبستگی خود با آسیب دیدگان این حادثه تاکید کرد.

وی در این بیانیه بر ادامه همکاری کشورش با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

دانیل هویلتگن، سخنگوی شورای اروپا، نیز در بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی دیشب در استانبول ترکیه را محکوم کرد.

وی گفت:« ما و کشورهای اروپایی این حمله تروریستی را که به کشته و زخمی شدن دهها غیر نظامی منجر شد، محکوم می کنیم.»

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای انفجارها در استانبول را به شدت محکوم و بر ادامه همکاری و همبستگی با ترکیه در مبارزه با سازمان های تروریستی تاکید کرد.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با صدور بیانیه ای تاکید کرد،‌آمریکا حمله تروریستی استانبول را به شدت محکوم و با مردم ترکیه و بازماندگان قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی می کند.

پرایس گفت: ما در رویارویی با تروریسم که تهدیدی برای ترکیه، آمریکا،‌ ثبات و صلح جهانی است در کنار ترکیه، متحدمان در ناتو، هستیم.

استفان دیون، وزیر خارجه کانادا، نیز حملات تروریستی استانبول را محکوم و با مردم ترکیه و خانواده های قربانیان حملات تروریستی ابراز همدردی کرد.

گفته می‌شود شب گذشته در پی وقوع 2 انفجار تروریستی در استانبول ترکیه، 29 نفر کشته و 166 نفر نیز زخمی شدند.

شنبه‌شب یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مقابل ورزشگاه بشیکتاش منفجر شد و با فاصله کمی نیز یک مهاجم مواد منفجرۀ همراه خود را در پارکی در همان حوالی منفجر کرد.

به گفتۀ وزیر کشور ترکیه، 27 تن از کشته‌شدگان افسران پلیس بوده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار