دومین سوگواره موسیقی محرم در تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین سوگواره موسیقی محرم در ٢٤ و ٢٥ آذر در تبریز خبر داد و گفت: این سوگواره از ساعت ١٦ در تالار کمال الدین بهزاد خانه ی هنر تبریز واقع در ضلع شمالی باغ فجر روبروی هنرستان وحدت برگزار می شود.

شاهرخ پناهی فرد، افزود: اسفندیار قره باغی، غلامرضا میرزازاده، مهداد کرباسچی، حسن اسکندری، ایوب شهبازی و شهرام آبرومندآذر داوری دومین سوگواره موسیقی محرم را بر عهده دارند.

وی یادآوری کرد: اعضای هیات داوران این سوگواره از اساتید شاخص و برجسته حوزه ی موسیقی انتخاب و معرفی شده اند.

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی اظهار کرد: سوگواره موسیقی محرم به منظور نمایش جلوه‌های معنوی و حضور پرشور و همراهی و همدلی هنرمندان موسیقی استان با پیام‌ها و آموزه­‌های نهضت عظیم عاشورا برگزار می شود.

پناهی فرد، به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش‌های ملی و مذهبی در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هر بیشتر جوانان به مضامین مذهبی در موسیقی و شناسایی استعدادهای جوان در صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه را از جمله اهداف این سوگواره اعلام کرد.

وی گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی آئینی- مذهبی و گسترش زمینه‌های فرهنگی بین شهروندان از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.