دردهه وقف امسال توسط خیرین نیکوکار 25 مورد وقف جدیددر کرمان محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ،روح الله رستمی مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:همزمان با فرارسیدن دهه وقف از( 7 الی16 آذر) در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به همت واقفین گرانقدر 25 مورد وقف جدیددر کرمان به ثبت رسید.
وی افزود: : بیشتر موقوفات ثبت شده دراین ایام در قالب وقف ملک جهت ساخت مسجدو تکیه،امور خیریه ، خیرات ومبرات،و امور فرهنگی و مذهبی در ایام محرم محقق شده است.

رستمی با اشاره به اینکه تنها در هفته وقف سال گذشته بیش از 90 مورد وقف در کرمان محقق شد به موقوفات انجام شده طی سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه امسالیکصدموردوقف در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی در بحث ثبت اراضی موقوفات استان تصریح کرد: تاکنون 6هزارو 893 موقوفه و 69هزارو 639 رقبه درسامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است که از نظر کمیت کرمان از استانهای شاخص کشور محسوب می شود.

مسئول روابط عمومی اوقاف کرمان با بیان اینکه باید جایگاه واقعی عرصه های نوین و خدمات وقف در جامعه تقویت شود ، تصریح کرد:اوقاف به عنوان امین موقوفات نسبت به شناسایی، احیاءو افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفین خیراندیش فعالیت می کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وقف جدید ، اوقاف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.