رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با اقدامات پیشگیرانه و مقابله سیستمی با عرضه کالاهای قاچاق، به زودی شاهد کاهش نفوذ کالاهای قاچاق خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی باخرد افزود: با توجه به تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 92 و اهتمام دولت بر اجرای این قانون پس از تصویب آیین نامه های اجرایی و ایجاد سامانه های الکترونیکی در امر واردات ، حمل و نقل ، نگهداری و ...، فعالیتهای زیر بنایی در خصوص جلوگیری از خلاف اظهاری در گمرکات و رصد کالاها در داخل کشور فراهم شده است.

وی افزود: طی یکی دو سال اخیر با ورود جدی تر این سازمان به پیگیری، تقویت حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و از طرفی مشارکت تشکلهای صنفی در اجرای طرحهای تهیه شده در خصوص ساماندهی و مبارزه با عرضه کنندگان کالاهای قاچاق ، شاهد اقدامات موثر در کاهش عرضه کالاهای قاچاق بوده ایم.

باخرد همچنین با اشاره به اینکه آیین نامه ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص نصب کد رهگیری و شناسه بر روی کالاهای خارجی گفت: پیش بینی  می شود پس از اجرایی شدن این ماده قانونی شاهد کاهش قابل توجه کالاهای قاچاق در سطح عرضه باشیم ومصرف کنندگان قدرت تشخیص کالاهای قاچاق راخواهند داشت.

وی اظهارداشت: در این راستا و در جهت اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، در 8 ماهه امسال، 19020 مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان در زمینه کشف کالاهای قاچاق انجام شد که طی آن 442 پرونده به ارزش بیش از 62 میلیارد و 989 میلیون ریال تشکیل شد که این میزان نست به مدت مشابه سال گذشته بیش از 170 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.