فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی از کشته یا زخمی شدن بیش از 2 هزار تروریست گروه داعش در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز اینفو، استفان تاونسند – فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق – اعلام کرد در عملیات نیروهای عراقی و حملات هوایی ائتلاف برای آزادی موصل از دست تروریست‌ها، بیش از 2 هزار تروریست داعشی کشته یا به شدت مجروح شده‌اند. 

بر این اساس، فرمانده نیروهای ائتلاف در کنفرانس مشترک خود با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در پایگاه هوایی در عراق گفت: "برآورد می‌شود نزدیک به 3 تا 5 هزار تروریست داعشی در موصل با نیروهای عراقی می‌جنگند." با این وجود، این مقام آمریکایی از ابراز نظر درباره میزان تلفات نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل اجتناب کرد. 

تاونسند در ادامه افزود: به نظر من عملیات آزادسازی موصل به بن بست نرسیده است. شهر موصل یک منطقه بسیار بزرگ است. بیش از آغاز عملیات آزادسازی موصل، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا تعداد تروریست‌های داعش در این شهر را 3500 تا 6 هزار نفر برآورد می‌کردند. تخمین‌های اخیر حاکی از وجود 3 تا 5 هزار تروریست در این شهر است. 

از زمان آغاز عملیات در موصل، نیروهای عراقی توانسته‌اند بخش‌هایی از غرب این شهر را آزاد کنند. 

اشتون کارتر پس از سفر غیرمنتظره به عراق و دیدار با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، با نیروهای آمریکایی در این کشور دیدار کرد. کارتر پیش‌تر در بحرین اعلام کرده بود 200 نیروی ویژه دیگر برای آموزش و کمک مستشاری به نیروهای محلی برای مبارزه با تروریست‌های داعشی به سوریه اعزام خواهد کرد. در حال حاضر واشینگتن 300 نیرو در سوریه و 5 هزار نیروی نظامی در عراق مستقر کرده است. کارتر در کنفرانس خبری خود در بحرین، سقوط رقه، پایتخت خودخوانده داعش را برای نابودی این گروه تروریستی ضروری دانسته بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار