ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز با گذشت حدود 6 ماه از آغاز عملیات ترمیم چمن هنوز آماده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاهین درستکار نماینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان استان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:دلیل نرسیدن  چمن ورزشگاه یادگار امام زمان بر بودن بازکاشت و باز پروری چمن است.

وی افزود: ما در این ورزشگاه از آخرین متد دنیا برای زیر سازی چمن استفاده کردیم.

نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان  نیز با بیان اینکه متاسفانه پیمانکار این پروژه در موعد مقرر، موفق به تحویل چمن مناسب و استاندارد نشده است افزود: مدیریت ارشد استان تمامی اقدامات لازم را برای آماده سازی هرچه سریع تر چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) به کار گرفته و با پیمانکار نیز متناسب با اصول حقوقی و محتوای قرارداد رفتار خواهد کرد.

وی افزود: واقعیت این است که چمن پهن شده در یادگار چمنی یکدست است اما تنها مشکل این است که ریشه های چمن با زیرسازی انجام شده در زمین هماهنگ نشده است.

نظمی گفت:با توجه به اینکه چمن را ما از پاکدشت آوردیم ، این چمن هنوز به طور کامل محکم نشده و زمان لازم است تا با زمین هماهنگ شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: استفاده از چمن وارداتی برای استادیوم یادگار امام (ره) تبریز با اهداف و اصول اقتصاد مقاومتی در تضاد است و بر همین اساس تصمیم به استفاده از چمن داخلی در این ورزشگاه گرفته شد.

محمدصادق پورمهدی افزود: طبق قرارداد منعقده با پیمانکار طرح تعویض چمن و اجرای سیستم هیتینگ نیز، بندی برای واردات چمن از ترکیه وجود نداشت و در آن بر استفاده از چمن داخلی تصریح شده است و بر همین مبنا امروز شاهد پهن چمن داخلی کاشت شده در کرج هستیم.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح نیز استفاده از چمن خارجی مطرح نبود ، اما پیمانکار در میانه های اجرای طرح هیتینگ این موضوع را مطرح کرد که مساله با مخالفت وزارت جهاد کشاورزی مواجه و موضوع منتفی شد، زیرا قرنطینه چمن وارداتی و طولانی تر شدن فرآیند آن، زمان اجرای طرح را طولانی تر می کرد.

پورمهدی با اشاره به حمایت های مدیریت استان از واردات چمن و حل مشکلات مربوط به گمرک، تشریح کرد: در هر حال واردات چمن از کشور خارجی مستلزم صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذیربط بود و در شرایط موجود امکان ورود چمن از ترکیه به تبریز مقدور نبود.

وی ادامه داد: با برگزاری نشست مشترک بین مدیران شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی با مسئولان ارشد استانی و اداره کل ورزش و جوانان، مقرر شد چمن داخلی با بذر هلندی در ورزشگاه یادگار امام مورد استفاده قرار بگیرد .

پورمهدی یادآور شد: هرچند کیفیت چمن داخلی شاید با چمن خارجی قابل قیاس نباشد، اما باید توجه داشت که چمن به کار گرفته شده در استادیوم یادگار امام بهترین نوع داخلی است و هیچ نگرانی از بابت آسیب دیدن چمن حداقل تا یک سال آینده وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس اهداف و برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی ، در حالیکه امکان استفاده از چمن تولید داخل در استادیوم وجود دارد نیازی به واردات آن از کشورهای خارجی نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه از واردات دانش و فناوری مربوط به کشت و نگهداری چمن در بهترین شرایط استقبال می کنیم، گفت: در این زمینه به پیمانکار طرح نیز اعلام کرده ایم در صورت انتقال فناوری مربوطه ، نهایت همکاری و مساعدت های لازم را از سوی مدیریت استان انجام می دهیم.

پورمهدی، احتمال هرگونه منافع شخصی در استفاده از چمن داخلی در استادیوم یادگار امام را رد کرد و افزود: هیچ ارتباطی بین مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صاحب مزرعه چمن مورد استفاده در ورزشگاه وجود ندارد.

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام نیز معتقد است بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام  وقت مناسبی برای اصلاح نواقص و بهبود خدمت رسانی برای هواداران فراهم کرده است.

حبیب مقصودی ، بهبود سیستم رختکن و راه‌های ارتباطی ورزشگاه را، از دیگر عملیات مدنظر در این پروژه عنوان کرد.

وی تأکید کرد: همچنین پیگیر آماده‌سازی جاده‌ای هستیم که شهردار تبریز دستور داده بود، آسفالت شود و امیدوارم از آن راه، هواداران بتوانند با اتوبوس، مستقیماً کنار گیت‌های بلیت‌فروشی پیاده شوند.

مقصودی در خصوص عملیات صندلی‌گذاری ورزشگاه نیز گفت: در حال حاضر درباره بحث عملیات صندلی‌گذاری، تأمین اعتباری از سوی مسئولان انجام نشده است.

مساله مهمی که باعث نگرانی فوتبالدوستان تبریزی شده، زمان افتتاح این ورزشگاه است. ظاهرا چمنی که روی زمین گسترده شده، با زیر سازی انجام شده همخوانی ندارد و جنس چمن نیز بسیار لطیف است که به گفته بازیکنان تراکتور با هر ضربه استوک کنده می شود.

 مسئولان مربوطه از افتتاح ورزشگاه تا نیم فصل خبر می دهند اما با توجه به عدم تحقق وعده های قبلی و اخباری که هرازگاهی در فضای مجازی منتشر می شود، این نگرانی وجود دارد که یادگار به نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر نیز نرسد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.