امام جمعه گلپایگان گفت: یکی از دلایل درخشش ایران در دنیا پژوهش محور بودن آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی  در مراسم روز پژوهش که در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان برگزار گردید اظهار داشت:اگر بخواهیم پژوهش را با علم مقایسه کنیم پژوهش علم عمیق است و از عمق برخوردار است و سطحی نیست.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: همانطور که قرآن ظاهر و باطن دارد علم نیز ظاهر و باطن داشته و باطن علم پژوهش است.

وی با بیان اینکه باید برای پژوهش جایگاه ویژه ای قائل شد افزود:اگر امروز ایران در جوامع می درخشد و تمام مجامع علمی و پیشرفته دنیا نگاهشان به ایران است یک عامل آن پژوهش محور بودن ایران است.

اسماعیلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر روی نهضت نرم افزاری تاکید دارند تا به جامعه پژوهشی بها دهیم و خلاقیت آنها را شکوفا کنیم و در دنیا به عنوان کشوری که می تواند حرف اول را بزند در سکوهای علمی قرار گیریم.

وی با بیان اینکه باید علم پرور و پژوهش محور باشیم خاطر نشان کرد:اگر متولیان پژوهش اهتمام به پژوهش داشته باشند و پژوهشگر آن را تشویق کنند، پژوهش محور خواهیم بود و رساله ها ،پایان نامه ها و پروپوزال ها پژوهش محور خواهد گردید.

خطیب نماز جمعه گلپایگان ابراز کرد: باید نتیجه زحمات دانشجویان قابل دسترس و قابل استفاده باشد و به دانشجویان و افراد تحصیل کرده جهت دهیم تا مقاله ها و پایان نامه های پژوهش محور داشته باشیم و این امر باید نهادینه شود.

وی گفت: امیدواریم در هر پایان نامه مطالب علمی قابل استفاده ای بدست آوریم و زمانی خواهیم توانست پیوند بین دانشگاه و اقتصاد و ... را سرو سامان دهیم که پژوهش ها قابل عرضه باشد و صرف کاغذ سیاه کردن نبوده و دانشجو بتواند چیزی برای عرضه داشته باشد .

اسماعیلی تاکید کرد: اگر جامعه به سمت پژوهش پروری رود از بسیار ی از فضاهای سیاسی که در جامعه رقم می خورد دیگر خبری نخواهد بود زیرا مسائل سیاسی زود گذر بوده و مثل کف روی آب می باشد و آن چیزی که می ماند اصالت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای دانش آموزی ما نیز به چنین رویکردی نیاز دارد و دانش آموزان بعد از طی دبیرستان باید چیزی برای عرضه داشته باشند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.