فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول 10 روز گذشته 325 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مهدی انصاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با همکاری و تلاش نیروهای همیشه آماده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد طی 10 روز گذشته 325 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و منهدم شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مواد کشف شده از نوع تریاک و حشیش بودند، گفت: 14 نفر در این خصوص شناسایی، دستگیر و جهت تشکیل و رسیدگی به پرونده آنها به مراجع مربوطه معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه 11 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر نیز در این حوزه شناسایی و توقیف شدند، گفت: با تلاش و همت نیروهای انتظامی چهار باند قاچاق مواد مخدر نیز طی مدت ذکر شده شناسایی و متلاشی شد.

این مسوول، اعتیاد و پخش مواد مخدر میان مردم به خصوص جوانان را یکی از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: باید با توجه و همکاری همه مسؤولان و دستگاه‌ها در زمینه جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های اساسی برداشته شود.

انصاری ریشه بسیاری از اختلافات و طلاق در خانواده‌ها را اعتیاد عنوان کرد و بیان داشت: اگر باندهای پخش مواد و قاچاقچیان این حوزه شناسایی و دستگیر شوند می‌توان از توزیع مواد میان مردم و جوانان جلوگیری و به تداوم و ادامه زندگی زوجین امیدوارتر شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، عدم واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی به جوانان، آزادی بیش از حد و اطلاع نداشتن از اثرات مخرب مواد مخدر را عوامل تمایل و استفاده از این مواد توسط مردم به خصوص جوانان بیان کرد و یادآور شد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و برای خانواده (والدین) می‌توان گامی مهمی در راستای کاهش مصرف این مواد برداشت.

وی بر توجه و پاکسازی اماکن پرخطر مانند پارک‌ها و تفریحگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید مسؤولان مربوطه با نصب روشنایی کافی، ساماندهی پارک‌ها و تفریحگاه‌ها و استقرار نیروهای گشت‌زنی در ساعات مختلف شبانه‌روزی از فراهم شدن شرایط برای استفاده غیر مجاز توسط این افراد جلوگیری کنند.

انصاری در پایان ضمن تقدیر از تلاش نیروهای انتظامی، تامین امنیت و آرامش مردم را یکی از وظایف و اهداف مهم نیروی انتظامی عنوان کرد و بیان داشت: نیروهای انتظامی به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت و تحقق این اهداف هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.