48واحد تولیدی و صنعتی منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی احیا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون رییس جمهور در بندرانزلی گفت: امروز در حاشیه بازدید از طرح احداث موج شکن بندر کاسپین انزلی گفت: این واحدها در راستای تحقق عینی اقتصاد مقاومتی و با حمایت های منطقه آزاد احیاء و صادرات محور شده است.

اکبر ترکان افزود : سیاست دبیرخانه مناطق آزاد اولویت بخشی به حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان – فناور و صادرات محور است.

رییس هیات امنای دبیرخانه مناطق آزاد کشور همچنین از ارائه ی طرحی به مجلس شورای اسلامی برای ایجاد 7 منطقه آزاد جدید در مناطق جنوب شرق – شرق – شمال شرق – شمال غرب و غرب کشور خبرداد و تصریح کرد : این طرح به زودی در مجلس به تصویب می رسد تا روند ایجاد این مناطق آزاد در دستور کار دولت قرارگیرد.

ترکان همچنین از افتتاح 2 اسکله بندرکاسپین تا پایان امسال خبرداد و افزود : بستر مناسب برای اتمام موج شکن های شرقی و غربی این بندر فراهم شده و بخش قابل توجهی از کار احداث 2 اسکله تجاری در حوزه موج شکن شرقی نیز به پایان رسیده است.

افتتاح یک باب خانه روستایی در منطقه چپرپرد زمان منطقه آزاد با داشتن معماری جلگه ای گیلان ویژه اجرای برنامه های بومی – محلی و یک باب خانه بهزیستی در روستای باغ محله منطقه آزاد از دیگر برنامه های امروز سفر اکبر ترکان به انزلی بود.

در مجموع برای این 2 طرح حدود 4 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است .

معاون رییس جمهور صبح امروز هم با حضور بر مزار شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا در روستای طالب آباد انزلی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از طرح احداث بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین که حدود 2 کیلومتر طول و 80 درصد پیشرفت کار دارد از دیگر برنامه های آقای ترکان بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.