عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

بسیاری از برندگان نوبل برای پنتاگون اسلحه می سازند/امدادگران هلال احمر دین و صلح را تبلیغ كنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از انجا كه امدادگران هلال احمر در مناطق حادثه دیده و جنگ زده حاضر هستند می توانند ماهیت صلح طلبانه دین را معرفی كنند.

بسیاری از برندگان نوبل برای پنتاگون اسلحه می سازند/ امدادگران هلال احمر دین و صلح را تبلیغ كنندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر اولین همایش صلح، علم و دین در نشست خبری این همایش با بیان اینکه ایده اصلی همایش از سمت معاونت آموزش هلال احمر مطرح شده است گفت: اکنون جنگ‌های زیادی در خاورمیانه در حال وقوع است که ملحدان منشاء جنگ را دین معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: از سویی چون هلال احمر به مناطق جنگی و حادثه دیده نیرو اعزام می‌کند می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در تغییر نگرش موجود به دین داشته باشد.

گلشنی یادآور شد: از زمانی که داعش و طالبان وسیله خوبی برای تخریب ادیان برای استکبار شده‌اند مردم تصور می‌کنند که جنگ اولین راه پیشبرد ادیان است در حالی که جنگ آخرین راه است.

وی خاطر نشان کرد: قرآن و تمام کتب آسمانی دیگر برای انسان و جان آن ارزش بسیاری قائل شده است و بر خلاف تصور که ادیان باعث جنگ هستند ادیان ابراهیمی همگی صلح طلب بوده و حتی در خود غرب نیز متدینین این امر را متذکر شده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: ما قصد داریم تا نقش دین و علم را در برقراری صلح و شکستن آن بررسی کنیم و به عقیده ما علم امروز وسیله‌ای برای کشت و کشتار شده است و در حالی که از تجهیزات علمی و تکنولوژی سیاست مداران برای کشتار استفاده می‌کنند عالمان سکوت کرده و اعتراضی نمی‌کنند بنابراین علم به تخریب بیشتر و بیشتر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه انعکاس صحیح نگرش دین موجب برقراری صلح می‌شود گفت: امروز برندگان جوایز نوبل برای پنتاگون تجهیزات نظامی میسازند و سیاست‌مداران غربی با عوام فریبی اسلام را عامل بروز جنگ معرفی می‌کند در صورتی که خودشان داعش را به وجود آوردند.

گلشنی با بیان اینکه سال‌ها در آمریکا زندگی کرده است گفت: مردم آمریکا برخلاف مردم ما به شدت به رسانه‌های جمعی اعتماد دارند و وقتی خبری را می‌شنوند در مورد آن تحقیق نمی‌کنند. آنها آنچه سیاست‌مداران می‌گویند را دربست قبول کرده و اینجاست که ما باید برای آگاه کردن آنها خوراک تهیه کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همایش صلح، علم و دین را اولین همایشی از این دست در کشور دانست و گفت: قصد داریم همایش مذکور را که روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود به صورت داخلی برگزار کنیم تا بعد از شناسایی نقاط ضعف و قوت همایش دوم بین‌المللی برگزار شود.

گلشنی با اشاره به دریافت 45 مقاله در ارتباط با موضوعات مختلف همایش گفت: 15 مقاله راجع به رابطه صلح و محیط زیست نقش ادیان در صلح، نقش اسلام در صلح و رابطه علم و تکنولوژی با صلح به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و به صورت کتاب چاپ می‌شود.

وی در مورد نقش هلال احمر در تبلیغ صلح در منطقه گفت:‌ امدادگران هلال احمر اگر تحت آموزش قرار بگیرند می‌توانند در مناطقی که برای امدادرسانی حاضر شده‌اند تغییر نگرش نسبت به دین را ایجاد کرده و به مردم بگویند که دین در بروز خشونت نقشی نداشته است.

به گفته وی در همایش صلح، علم و دین رئیس دانشگاه شریف، رئیس جمعیت هلال احمر، آیت الله فاضل لنکرانی و در صورتی که وزیر امور خارجه در ایران مستقر باشد به سخنرانی خواهند پرداخت.

سیدحمید جمال الدینی در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به دنبال خرد محوری در مجموعه است، افزود: خرد محوری به ابعاد مختلف توسعه علم می نگرد و در این زمینه باید ها و نبایدهایی مدنظر قرار می گیرد  و ما باید منادی موضوع توسعه علم در خدمت صلح باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به قرابت ماموریت های هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری، برگزاری همایش صلح، علم و دین میتواند در گسترش فرهنگ صلح و بشر دوستی موفق و مثبت ظاهر شود..

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در باره هدف از برگزاری همایش صلح، علم و دین، گفت: به منظور جمع آوری و شناخت ظرفیت های داخلی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش مفاهیم خرد محوری و الزامات توسعه علم در راستای صلح به عنوان یک تجربه منطقه ای برای ارائه به کشورهای دیگر است.

وی افزود: برگزاری چنین همایش هایی می تواند راهکاری مناسب برای تحقق جهانی عاری از خشونت باشد و ما از حضور همه  نخبگان و فرهیختگان برگزاری پر بارتر شده چنین همایش هایی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: گلشنی ، شورای عالی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار