همزمان با آغاز جشن های هفته وحدت، بزرگترین مولودی خوانی کشور در قالب سیزدهمین یادواره شمس قریشی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در مسجد جامع سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،در این مراسم معنوی بیش از 10 هزار نفر از عاشقان و محبان حضرت رسول اکرم (ص) با ذکر و تسبیح "یامحمد" در صحن جدید مسجد جامع سنندج به مدح نبی مکرم اسلام پرداختند.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های مردم استان کردستان این است که تمامی شب‌ها و روزهای ماه مولود را به یمن میلاد پیامبراکرم جشن می‌گیرند ودف‌نوازی و مولودی خوانی میکنند.

عبدالمحمد زاهدی افزود:مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) حاوی مودت، صلح، برادری و دوستی است.

ماموستا محسن حسینی امام جمعه موقت کامیاران هم در این مراسم با بیان اینکه شمس‌قریشی پرورش‌یافته طریقت نقشبندیه است گفت: ما به عنوان اهل سنت، اصول دین را از متکلمین و فروع دین را از امامان می‌گیریم و فتاوای فلان عامل در مصر و یا در عربستان برای ما قابل ‌قبول نیست.

مرحوم سید بهاءالدین شمسقریشی ملقب به شمسالاشراف سنندج و متخلص به 'شمس'، در سال 1293 هجری قمری در روستای 'سه‌ردی'شهرستان پاوه چشم به جهان گشود و برای فراگیری علم و دانش فقهی به حجره‌های شهرهای پاوه، بیاره و سنندج رفت و بعد از آن در شهر سنندج ساکن شد.

شمس‌قریشی خالق آثاری چون 'مولودنامه'، 'معراج‌نامه'، 'شمس‌العقاید' و اشعاری نغز و ادیبانه به زبان فارسی، کردی و عربی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.