مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز هفت استانی است که دچار ناامنی غذایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار در نشست تامین امنیت غذایی با بیان اینکه استان های کشور در زمینه امنیت غذایی به پنج گروه بسیار مطلوب، مطلوب، نسبتا مطلوب، نامطلوب و بسیار نامطلوب تقسیم شده اند، گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در رده استان های بسیار نامطلوب قرار می گیرد.

حجت الاسلام میرمحمدی افزود: بسته بهبود امنیت غذا و تغذیه (باغ)، در هفت استان کم برخوردار کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت بهداشت دفتر بهبود تغذیه جامعه و موسسه ملی تحقیقات سلامت طراحی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بهبود تغذیه و امنیت غذایی با هدف تامین سلامت جامعه و در راستای سیاست های توسعه ای اجرا می شود.

میرمحمدی افزود: شعار این طرح دسترسی همه افراد در همه زمان ها به تامین غذا، تامین سلامت و افزایش توان خرید و انتخاب غذاست که در نهایت منجر به امنیت غذایی خواهد شد.

وی برخی از برنامه های این طرح در راستای ارتقای امنیت غذایی را برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی اصول تغذیه، آموزش مهارت های تغذیه ای برای دختران، برگزاری دوره های آموزشی تغذیه دانش آموزان، افزایش آگاهی و دانش بهره برداران بخش کشاورزی، برگزاری دوره های نان پزی برای نانوایان، آموزش مهارت های آشپزی و طبخ سالم در محلات عنوان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.