بوئینگ به منظور کسب حمایت دونالد ترامپ از توافق فروش هواپیما به ایران، اعلام کرده است این توافق موجب اشتغال‌زایی می‌شود.

تلاش بوئینگ برای جلب حمایت ترامپ از فروش هواپیما به ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ روز یکشنبه اعلام کرد برای فروش هواپیما‌های مسافربری به ایران، توافقی حاصل شده است. حال، این شرکت بر بحث اشتغال‌زایی این توافق فروش تمرکز کرده است.

شرکت بوئینگ اعلام کرد: "توافق امروز از ده‌ها هزار شغل در آمریکا حمایت خواهد کرد." به نظر می‌رسد مخاطب این سخنان، دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – بوده باشد.

این بیانیه که بسیار با دقت نگارش شده است، نشانه بارزی از نگرانی شرکت‌های آمریکایی برای تجدید روابط تجاری با ایران، پس از حصول توافق هسته‌ای است. به موجب توافق هسته‌ای ایران، برخی از تحریم‌های واشینگتن از تهران برداشته شد و موجب شد فروش هواپیماهای آمریکایی به تهران آغاز شود.

دونالد ترامپ پیشتر درباره وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالاها از کشورهایی مانند چین، و نیز بر محصولات شرکت‌های آمریکایی که نیروهای کار خود را از آمریکا خارج می‌کنند، سخن گفته بود. با این‌حال، وی درباره بزرگترین شرکت‌های صنعتی آمریکا مانند بوئینگ و جنرال الکتریک، و آینده کارکنان آن‌‎ها در صورت وضع این تعرفه‌ها و لغو روابط تجاری آمریکا با بسیاری از کشور‌ها سخنی به میان نیاورده است.

مقامات بوئینگ که از اظهارات دونالد ترامپ درباره پرهزینه بودن ساخت هواپیمای اختصاصی برای رئیس جمهور آمریکا رنجیده اند، اعلام کرده اند توافق فروش هواپیماها به ایران همچنان با احتمالاتی روبرو است. به این ترتیب، مقامات بوئینگ به صورت محترمانه درباره احتمال حمایت ترامپ و کنگره آمریکا که جمهوری‌خواهان کنترل آن را به دست گرفته اند، ابراز نگرانی کردند.

علاوه بر این توافق فروش، شرکت بوئینگ و دیگر شرکت‌هایی که در صادرات قطعات هواپیما، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین از آمریکا فعال هستند نگرانند در جنگ تجاری دونالد ترامپ، نخستین قربانی باشند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار