همزمان با آغاز هفته وحدت مراسم باشکوهی با حضور علمای تشیع و تسنن در محل مزار شیخ الاسلام احمد جامی برگزار شد

برگزاری مراسم هفته وحدت با حضور تشیع و تسنن + عکسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، معاون استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به جایگاه وحدت افزود : نگاه راهبردی امام راحل به هفته وحدت بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ستودنی است و باید این نگاه راهبردی در سراسر جهان بعنوان یک الگو موفق در بین مسلمانان نهادینه شود
دکتر حسینی اظهار داشت : دین آهنگ زندگی انسانهاست و در سایه توحید و رسالت نبوی می تواند جامعه را ساخت و انسان را از جاهلیت نجات دهد و توطئه های دشمنان را از بین ببرد و برگزاری جشن های وحدت پیام محکمی برای دشمنان خواهد داشت تا نتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی ضربه بزنند
او در ادامه خاطر نشان کرد : تنها با حاکمیت تفکر دینی اسلامی حکومت ها می توانند جامعه  سالم داشته باشند و دین در حقیقت برای بهتر زیستن است.
برگزاری مراسم هفته وحدت با حضور تشیع و تسنن + عکس
حجت الاسلام فرجام مدیر رسیدگی به حوز های علمیه اهل سنت خراسان رضوی نیز دراین مراسم  گفت : قران یک سنت الهی وحدت بخش است  که همه مسلمانان به آن اعتقاد داشته  و می تواند به عنوان یک ریسمان الهی از  تفرقه مسلمانان جلو گیری کند و با همدلی می توان به شکوه و عظمت جامعه ا سلامی کمک کرد.
او افزود : جریان تکفیری در حقیقت یک مهندسی است که برای جامعه اسلامی طراحی شده است  تا جبهه آرایی در بین مسلمانان را ترویج دهند و ضروری است همه افراد جامعه در هر جایگاه اجتماعی به وحدت کمک کنند تا صمیمیت همگرایی در جامعه ادا شود. 
حجت الاسلام فرجام در ادامه تاکید کرد : به حکم عقل و منطق اموز های دینی ارزشمند است و  باید بعنوان یک وظیفه اسلامی در مقابل افراطی گری مقابله کنیم  تا فضای و حدت در جامعه حفظ شود.
برگزاری مراسم هفته وحدت با حضور تشیع و تسنن + عکس
رئیس حوزه علمیه اهل سنت چابهار نیز در ادامه این مراسم افزود : حضور انبوه دو قشر شیعه و سنی نشان از برکت نظام جمهوری اسلامی و پیام اخوت رهبری بوده و امروز این امنیت بعنوان بزرگترین نعمت  در کشور مهیاست تا بتوانیم به آسایش و ازادی کامل به تعلیم و تعلم قرآن بپردازیم و باید از نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.
برگزاری مراسم هفته وحدت با حضور تشیع و تسنن + عکس 
مولوی بزرگ زاده با محکوم کردن افراطی گری در بین مسلمانان افزود : مشکلات در هر جامعه ای وجود دارد و باید حل مشکلات از طریق مراجع قانونی دنبال شود نه از راه تعصب و جهالت .
برگزاری مراسم هفته وحدت با حضور تشیع و تسنن + عکس
او گفت : صدای وحدت در کشور ما منسجم است و با رهنمود های مقام معظم رهبری اکنون فضای مناسبی برای برادران اهل سنت و دیگر اقلیت های مذهبی بوجود آمده است  و این از افتخارات نظام اسلامی است و هر کسی دراین راستا سنگ اندازی کند دشمن نظام جمهوری اسلامی می باشد.
انتهای پیام// س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار