با اشاره به توجه ویژه این سازمان به شهرستان داخل محدوده این منطقه شامل پلدشت، شوط و ماکو گفت: توسعه گمرک پلدشت بسیاری از مشکلات این شهرستان را مرتفع می کند و در این راستا توافق های اولیه با گمرک صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حسین فروزان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه تسهیل تجارت از اولویت های کاری این سازمان است، افزود: با توسعه گمرک پلدشت بسیاری از رویه های ترانزیتی در این گمرک تعریف و اصلاح می شود.

وی همچنین باز تعریف بازارچه مرزی گلدشت به صورت بازارچه تخصصی را مورد تاکید قرار داد و افزود: آینده روشنی پیش روی این شهرستان قرار دارد.

به گفته وی سازمان منطقه آزاد ماکو پنج میلیارد ریال به طرح آب شیرین کن پلدشت اختصاص داده است و عملیات اجرایی طرح تعریض جاده پلدشت – مرگنلر را تا 15 روز آینده آغاز می کند.

فروزان به اتمام این طرح تا پایان سال آینده اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی سالن کشتی پلدشت نیز به زودی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال آغاز می شود.

منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر وسعت شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت را در بر می گیرد و در مرزهای کشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.