استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ردیف اعتباری مناسبی برای بهبود شاخص سلامت این استان در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، گفت: نمایندگان این استان ردیف اعتباری بخش سلامت را به صورت جدی پیگیری کنند تا این حق مردم استان محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ قربانعلی سعادت در حاشیه بازدید از طرح های بهداشتی و درمانی ارومیه با اشاره به اینکه شاخص سلامت، درآمد و سواد در این استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: ارتقای این شاخص ها به ویژه در بخش سلامت جزو اولویت های اصلی ما محسوب می شود و همه باید در این راستا کمک کار باشند.

وی اضافه کرد: 180 مرکز بهداشتی روستایی آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است و در ادامه این روند مصمم هستیم خدمات بهداشتی و درمانی را در محله های فقیرنشین و حاشیه شهرها توسعه می دهیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری های دیابت و فشارخون بالا از بیماری های شایع در بیشتر مناطق ارومیه است باید مطالعات لازم برای شناسایی دلایل این موضوع انجام و با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی، موضوع سبوس گیری بهتر و مطلوبتر از گندم در جهت تغذیه سالم مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی از پنج طرح بهداشتی و درمانی ارومیه شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید نیکخواه، مرکز اورژانس در حال احداث بیمارستان امام خمینی (ره)، اجرای عملیات تکمیلی آزمایشگاه رفرنس، مرکز در حال احداث باروری ایثار و مجتمع درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بازدید کرد.

بمرکز بهداشتی درمانی شهید نیکخواه در هشت ماه نخست سال جاری 10 هزار و 154 خانوار مبتلا به بیماری های دیابت و فشارخون بالا را تحت پوشش قرار داده است.

مجتمع درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی ارومیه نیز در 16 طبقه با هدف تجمیع همه درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی در این شهر احداث می شود.

گفتنی است در این بازدید معاون امور عمرانی استاندار ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و معاونین دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند.

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بهبود شاخص های توسعه ای در مناطق محروم از جمله آذربایجان غربی دارد و بهبود وضعیت شاخص های سلامت و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در دست احداث در همین راستاست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.