معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از مصالحه 75 درصد پرونده های ارجاعی به كلانتری ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ كاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: آمار مراجعه كنندگان به مرکز مشاوره استان و همچنین دوائر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری های سطح استان در این مدت جمعا 10 هزار و 482 نفر بوده است.  
وی بیان كرد: از این تعداد پنج هزار و 247 نفر به منظور ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی و روان شناختی، مشاوره انتظامی، روان سنجی و خدمات مددکاری اجتماعی به مرکز مشاوره استان و تعداد 5 هزار و 235 نفر به دوائر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها مراجعه كرده اند.  
معاون اجتماعی پلیس فارس تصریح كرد: در این 8 ماه از تعداد پرونده های ارجاع داده شده به مشاوران و مددكاران اجتماعی در كلانتریها 75 و 1 دهم درصد به مصالحه ختم شده كه این امر موجب كاهش پرونده های قضائی شده است .  
محمدی افزود: با توجه به درصد بالای مصالحه و كاهش بار قضائی پرونده ها، مشاوران و مددکاران كلانتری ها، می توانند با نگاهی درمانگرا به آسیب ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی و روانی نقش مهمی در تحقق احساس امنیت در جامعه داشته باشند .  
وی گفت: همچنین در این بازده زمانی نزدیك به 605 جلسه آموزشی و مشاوره فعال توسط كارشناسان مشاوره و مددكاری معاونت اجتماعی استان در مدارس، دانشگاه ها و ارگان های دولتی برگزار شده است.  
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اجرای برنامه تئاتر درمانی و همچنین برگزاری جلسات متعدد بهداشت روان برای كاركنان كلانتری ها را از دیگر اقدامات مهم مركز مشاوره و مددكاری اجتماعی عنوان كرد و افزود: مشاوره یکی از موثرترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و خدمات ارائه شده در این خصوص نقش بسیار زیادی در پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی دارد.  
وی خاطر نشان كرد: مركز خدمات روانشناختی و مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فارس واقع در چهار راه زند- خیابان سعدی- خیابان مكتبی به صورت حضوری و یا با شماره تلفن های 2184530 و 2227006 آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های روان شناختی، خانوادگی، انتظامی، مددكاری اجتماعی، حقوقی، روان سنجی به شهروندان است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار