مشهد؛

درخشش دانش آموزان خراسان رضوی در جشنواره جوان خوارزمی

دانش آموزان خراسان رضوی در هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شدند.

درخشش دانش آموزان خراسان رضوی در جشنواره جوان خوارزمیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هجدهمین جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری، هنرجویان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در سه سطح داوری غیرحضوری، داوری با حضور داوران استانی و داوری با حضور طراحان برگزار شد.
رمضان نیری با اشاره به اینکه تعداد 33 طرح به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش دانش آموزی هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شد، افزود: از این تعداد 4 طرح رتبه اول، 7 طرح رتبه دوم و 22 طرح حائز رتبه سوم کشوری شدند.
وی با اینکه خراسان رضوی با سه طرح برگزیده کشوری در جایگاه سوم کشوری قرار گرفته است، گفت: طرح های ارائه شده به دبیرخانه شامل برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک، نجوم، معماری و عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، نانو تکنولوژی بوده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در این استان تعداد 472 طرح ثبت شده، 329 طرح به مرحله داوری استانی جشنواره راه یافتند که از این تعداد 84 طرح برگزیده به دبیرخانه کشوری معرفی که از این تعداد 42 طرح به مرحله داوری حضوری جشنواره دعودت شدند که در نهایت 7 طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافتند و سه طرح حائز رتبه اول تا سوم کشوری شدند.
نیری گفت: طرح " استخوان تا گلایول " از امیرمحمد خوبان رتبه اول کشوری در رشته ادبیات فارسی، طرح " نشانگر بریل " از سیدسینا جعفری و نوید زارع رتبه سوم کشوری در رشته مکانیک و طرح فاضله شمس آبادی از سبزوار در رشته علوم زیستی و پزشکی حائز رتبه سوم کشوری شد.
مرحله اختتامیه هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی دیروز 22 آذر در تهران برگزار شد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار