سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: باتوجه به شرایط حساس کنونی وحدت میان علما، بزرگان و سیاسیون کشورهای اسلامی بسیار ضروری است.

مالکیفداحسین مالکی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه 
جهان اسلام امروز در شرایط بسیار پیچیده و شکننده‌ای قرار دارد، اظهار داشت: متاسفانه مسلمانان در کشورهای اسلامی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و خون یکدیگر را می‌ریزند.

سفیر سابق ایران در تهران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از این خونریزی‌ها باید دشمن مشترک یا همان تفکرات خطرناک صهیونیستی به همه مسلمانان شناسانده شود، افزود: اسرائیل سالها است که با سناریوی "تفرقه بینداز و حکومت کن" مسلمانان را روبروی یکدیگر قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب سال 1357 همواره سعی کرده مسلمانان را کنار یکدیگر نگه دارد و خطر تفکرات صهیونیستی به آنان گوشزد کند، بیان داشت: آمریکا و ناتو با هر بهانه‌ای خواهان حضور در کشورهای اسلامی هستند و امروز 15 سال از حضورشان به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان می‌گذرد و به جای خشکاندن ریشه تروریسم، "داعش" را که تفکری خطرناک‌تر و افراطی‌تر از القاعده و طالبان است، بوجود آوردند.

 مالکی با بیان اینکه داعش زاییده تفکر صهیونیستی_ آمریکایی است که برخی کشورهای اسلامی هم به آن دامن می‌زنند، گفت:  عربستان سعودی امروز به یک چهره منفور در جهان اسلام تبدیل شده و زیبنده کشور اسلامی نیست که هر کجا از تروریسم نام برده شود نام عربستان حضور داشته باشد.

سفیر سابق ایران در کابل خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط حساس کنونی وحدت میان علما، بزرگان و سیاسیون کشورهای اسلامی بسیار ضروری است و شاید بتوان بالاترین نمره برای ایجاد وفاق میان مسلمین را به ایران داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار