اردبیل؛

بیکاری بزرگ ترین مشکل شهرستان خلخال است

فرماندار خلخال گفت: محدودیت زمان کاری و نبود کارخانه ها و کارگاه های بزرگ بخش خصوصی در این شهرستان یکی از دلایل مهم افزایش نرخ بیکاری در خلخال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی در جلسه کمسیون گارگری با بیان اینکه بیکاری بزرگ ترین مشکل این شهرستان است افزود: یکی از علل افزایش روند مهاجرت از خلخال کمبود فرصت های شغلی در خلخال و مهاجرت افراد جویای کار از این منطقه به سایر شهرستان های کشور است.

وی با اشاره به توقف فعالیت موسسه کاریابی این شهرستان پس از 12 سال گذشت از تاسیس آن اظهار کرد: کاریابی مختص این شهرستان نیست و در صورت وجود یک موسسه کاریابی توانمند زمینه برای اشتغال افراد جویای کار در سایر مناطق کشور فراهم خواهد شد.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز گفت: در این کارگاه ها به طور میانگین یک تا 200 کارگر بیمه شده تامین اجتماعی مشغول کار هستند.

سلمان ستاری افزود: امسال 20 حادثه کارگاهی در کارگاه های کارگری خلخال رخ داد که 2 حادثه از این حوادث منجر به فوت 2 کارگر شد.

وی گفت: در این مدت 150 کارگر به دلایل مختلف از کار اخراج شده اند که پس از طرح شکایت از سوی کارگران و تشکیل پرونده 35 نفر سازش کرده ، 30 نفر به کار خود بازگشته و 30 نفر نیز از مزایای بیمه بیکاری استفاده کرده اند.

ستاری اظهار کرد: در 8 ماه گذشته 5 میلیارد ریال حقوق به عنوان بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده از سوی اداره تامین اجتماعی خلخال پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت نشدن حقوق 125 نفر از کارگران مشغول در پروژه سد بفراجرد و واریز نشدن حق بیمه 4 ماهه کارگران شهرداری خلخال را از جمله مشکلات کارگران این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، بیکاری ، مشکل ، اصلی ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.