متخصص اطفال گفت: یکی از رفتارهای شایع در کودکان و حتی نوجوانان، ناخن جویدن است که گاهی اوقات موجب بروز اختلالات روانی در این افراد می‌شود.

دلیل جویدن ناخن در کودکان چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، سعیده میری متخصص اطفال گفت: یکی از رفتارهای شایع که در کودکان و حتی نوجوانان دیده می‌شود، ناخن جویدن است که گاهی اوقات موجب بروز اختلالات روانی در این افراد می‌شود.

وی افزود: ناخن جویدن بیشتر نشانه اضطراب درونی کودک است که این حالت در افراد بزرگ‌تر شایع‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: کودک از این طریق حالت تهاجمی خود را کنترل کرده و سعی می‌کند بر اضطراب خود غلبه کند و توجهش را از دنیای خار ج قطع می‌کند و به درون خویش بازمی‌گردد.

میری تصریح کرد: گاهی اوقات این ناخن  جویدن کودکان باعث مجروح شدن انگشتان آنها می‌شود؛ چون جویدن ناخن در کودکان منقلب و هراسان، ‌ تسکین ایجاد می‌کند و باعث آرامش آنها می‌شود. این کودکان به محض رها کردن این کار دچار اضطراب می شوند و دوباره شروع به ناخن جویدن می‌کنند.

وی گفت: گاهی اوقات نیز ناخن جویدن بر اثر تقلید بوجود می‌آید؛ به این صورت که کودک ابتد تقلید می کند و کم کم به صورت عادت در آنها بوجود می‌آید.

میری در پایان یادآور شد: کودکان خجالتی و کم رو، ‌اغلب دچار این عادت ناپسند می‌شوند و در صورتی که عامل محیطی باعث ناخن جویدن شده، باید تا حد امکان سعی شود که فشار روحی بر کودک وارد نشود و از سخت گیری نسبت به کودک پرهیز شود.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: کرمان ، ناخن ، جوییدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار