رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز موفقیت در تمام عرصه‌ های مختلف برای توسعه را به نحوی وابسته به گسترش فعالیت‌ های پژوهشی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرتیپ حسین محمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز با بیان اینکه فعالیت ‌های پژوهشی متناسب با نیاز روز کشور زمینه ‌های رشد و شکوفایی سریع جامعه را فراهم می‌ کند، گفت: پژوهش زمینه‌ ساز رشد و توسعه پایدار در جامعه است و بین اقتدار علمی و استقلال هر کشور رابطه مستقیمی برقرار است و اقتدار علمی ازپژوهش و تولید علم سرچشمه می ‌گیرد.
محمدی افزود: مرز کشور های توسعه یافته و توسعه نیافته را علم و فناوری و اهمیت به پژوهش ‌های بنیادین و کاربردی تشکیل می‌دهد بنابراین پژوهش یکی از عوامل اصلی پیشرفت کشور های توسعه یافته و از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه است.
وی ادامه داد: توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش و رویکرد پژوهش ‌مدار در آن جامعه است که با جستجوی منابع، الگو ها و عوامل تغییر یا ثبات به تجسم آینده‌ های بالقوه و برنامه‌ ریزی در آن می ‌پردازد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شهید رستمی شیراز تصریح کرد: مولفه‌ های اصلی پژوهش عوامل سخت افزاری (زیرساخت‌ ها)، عوامل نرم افزاری(جریان تبادل اطلاعات)، فرهنگ‌ سازی و نیروی انسانی خلاق، ماهر، متعهد و علاقمند به پژوهش هستند که مسیر پیشرفت، توسعه، رفاه اجتماعی و استقلال کشور را فراهم می‌کنند.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار