فردی که با درج آگهی فروش گوشی تلفن همراه از شهروندان کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتای مازندران گفت: در پی مراجعه و شکايت يکی از شهروندان به اين پليس مبنی بر کلاهبرداری اينترنتی از وی از سوی فردی ناشناس در قبال فروش کالا، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پليس با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، اين فرد با مراجعه به اينترنت در يکی از سايت های تبليغاتي فروش گوشی تلفن همراه يک دستگاه گوشی به مبلغ 30 ميليون ريال به صورت اينترنتی خريداری کرده و تاکنون کالا را دريافت نکرده است و فروشنده اينترنتی کالا نيز به تماس های تلفنی پاسخگو نيست.

سرهنگ محمدنژاد گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دريافتند، مجرمان با استفاده از خطوط مختلف تلفن همراه و شماره های متفاوت، اقدام به درج آگهي در سايت های تبليغاتی به منظور فروش گوشی های تلفن همراه می کنند.

وی افزود: با دريافت اين اطلاعات و انجام تحقيقات پليسی متهم به کلاهبرداری اينترنتی شناسايی و دستگير شد .

رئيس پليس فتای مازندران گفت: کاراگاهان پليس فتا با هماهنگی قضائی متهم را دستگير کردند و در بازرسی از منزل وی چهار دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه هفت سيمکارت را کشف کردند که متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی به چندين فقره کلاهبرداری از اين طريق اقرار کرد.

وی افزود: با تکميل تحقيقات، متهم پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی تحويل مرجع قضائی شد.

رئيس پليس فتای مازندران به شهروندان هشدار داد: در صورتی که کالايی با قيمتی غير قابل باور ارزان تر از قيمت اصلی به فروش می رسد به آن شک کنيد و حتی الامکان از فروشگاه هايی خريد کنيد که معتبر هستند و يا اينکه امکان پرداخت وجه را در هنگام تحويل محصول، ارائه می دهند.

سرهنگ محمدنژاد افزود: اگر چه ثبت قانونی شدن دليل بر قانونی عمل کردن نيست، سعی کنيد از فروشگاه هايی که آدرس و تلفن خود و همچنين شماره ثبت خود را روی سايت قرار می دهند، استفاده کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.