نماینده سوریه روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حلب از کنترل تروریست ها آزاد شده و به آغوش کشور باز گشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد اقداماتی که دولت سوریه و هم پیمانان آن در حلب صورت می دهند بر اساس وظیفه آنها است. 

وی افزود ما هرگونه گزارش های ساختگی درباره هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان در حلب را تکذیب می کنیم.

بشار الجعفری در ادامه با تاکید بر حق دولت سوریه در تحت پیگرد قرار دادن تروریست ها تصریح کرد ما به طور قاطع هرگونه گزارش درباره اعدام شهروندان سوری در حلب را تکذیب می کنیم.

وی خاطر نشان کرد حلب سقوط نکرده است بلکه از کنترل تروریست ها آزاد شده و به آغوش کشور باز گشته است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: بعضی ها چشم خود را به روی واقعیتی با عنوان «اسرائیل، تنها قدرت اتمی خاورمیانه» بسته اند واین واقعیت را نمی بینند.

الجعفری گفت: اسرائیل سلاح های اتمی تولید می کند و تجهیزات لازم را برای پرتاب این سلاح ها به مناطق بسیار دوردست در اختیار دارد، به صورتیکه بُرد موشک های اتمی اسرائیل به 5 هزار کیلومتر می رسد.

الجعفری افزود: بعضی ها درپی منحرف کردن افکار عمومی از خطرات اتمی اسراییل ضد ملت های جهان هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل درباره فعالیت های اتمی اسراییل هشدار داد و گفت: اسرائیل موشک های 5 هزار کیلومتری خود را برای نابودی و کشتار چه کسانی تولید می کند؟!

الجعفری اعلام کرد: هیچ شک و تردیدی در اصل پایبندی سوریه به ممنوعیت گسترش سلاح های کشتار جمعی وجود ندارد، اما آمریکا تهدید کرده است که هر قطعنامه ای را درباره برچیدن تأسیسات اتمی اسراییل "وتو" خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار