چین در صدد تحریم یک شرکت خودروسازی آمریکایی

یک مسئول دولتی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد یک شرکت خودروسازی آمریکا را در فهرست سیاه خود قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه خلق چین روز چهارشنبه به نقل از یک مسئول دولتی این کشور نوشت چین قصد دارد یک شرکت خودروسازی آمریکا را که هنوز هویتش برملا نشده است، تحریم کند. 

ژانگ هادونگ، از مسئولان دولتی چین، به روزنامه خلق اعلام کرد بازرسان چینی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که این گروه صنعتی خودروسازی آمریکا در سال دو هزار و چهارده به توزیع‌کنندگان خود دستورالعمل‌های تعرفه‌ای داده است. 

این خبر در حالی منتشر شده است که روابط میان پکن و واشینگتن بر سر برخی مسایل به ویژه موضع گیری‌های رئیس جمهور آینده آمریکا، با تنشهایی همراه شده است. 

دونالد ترامپ اخیرا در اقدامی غیرمعمول برای دیپلماسی آمریکا با تسای اینگ-ون، رئیس تایوان، گفتگویی تلفنی داشت و با این کار خود واکنش تند دولت چین را برانگیخت. وزارت امور خارجه چین مراتب اعتراض خود را رسما به آمریکا ابلاغ کرد. 

از سال ۱۹۷۹ که دولت آمریکا تصمیم گرفت بدون اعتنا به تایوان، جمهوری خلق چین را به رسمیت بشناسد، این اولین تماس تلفنی یک رئیس جمهور آمریکا (منتخب یا مشغول به کار) با رئیس منطقه تایوان است. 

دونالد ترامپ دولت چین را به دستکاری در ارزش واحد پول خود به منظور تسهیل شرایط صادرات متهم کرده و حتی تهدید کرده ممکن است موانع تعرفه‌ای را برای محصولات ساخت چین افزایش دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار