کرمانشاه؛

صادرات گوسفند نژاد سنجابی از استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از صادرات دام به کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهرام خانی گفت: در حال حاضر نیز کرمانشاه جزو استان‌هایی است که همواره بحث توسعه دامپروری در آن مورد تاکید است.

خانی وجود اراضی بسیار زراعی، مرتعی و جنگلی و پس‌چر مزارع و اقلیم مناسب را عامل موثری جهت تامین بخش اعظم نیاز غذایی دام‌ها در استان عنوان کرد و افزود: همین امر موجب رونق دامپروری در استان شده است.

وی با اشاره به وجود واحدهای گاوداری صنعتی بسیار از 200 تا 3000 راس در کرمانشاه، گفت: همچنین 21 کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان داریم و دو کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت کشتار 200 هزار راس دام در سال در استان فعالیت دارند.

خانی وجود گوسفند نژاد "سنجابی" را یکی از پتانسیل‌های مطلوب استان در حوزه دامپروری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این نژاد گوسفند به یکی از برندهای استان تبدیل شده و صادرات آن را به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور عراق داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون 226 هزار راس گوسفند نژاد سنجابی به کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه کشورهای قطر و عمان و نیز کشور عراق صادر شده است.

خانی اسب نژاد کرد را نیز از جمله دیگر برندهای استان و فرصت مطلوبی برای سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری برای پرورش این نژاد اسب عنوان کرد.

وی در ادامه اصلی‌ترین پروژه‌های قابل سرمایه گذاری استان در بخش دامپروری را ساخت کشتارگاه‌های صنعتی دام مطابق با شیوه و متد روز دنیا عنوان کرد و افزود: وجود این کشتارگاه‌ها برای توسعه صادرات گوسفند نژاد سنجابی بسیار حائز اهمیت است.

خانی همچنین ساخت واحدهای گاوداری شیری و صنعتی بالای دو هزار راس و نیز احداث کارخانجات پوست و چرم را برای افزایش ارزش افزوده صادرات و جلوگیری از خام فروشی از دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.