مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: نمونه هایی از قطعات فسیلی که به تازگی در منطقه فولادلو و قشلاق میر نظام بیله سوار مغان کشف شده برای سنجش سن دقیق و سایر مطالعات تخصصی به کشور ایتالیا ارسال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهریور ماه گذشته کارگران معدن روستای آغجران در قشلاق میز نظام به صورت تصادفی فسیل باستانی که احتمال داده می شود ' عاج' باشد ، کشف کردند.

محمد خداپرست در نشست با فرماندار بیله سوار مغان از رایزنی های اولیه برای عقد قرارداد با متخصصان و استادان فسیل شناسی کشور برای شناسایی دقیق تر ، بازسازی و ترمیم نمونه های فسیلی کشف شده از این مناطق فسیلی خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 150 شکارچی مجاز در بیله سوار وجود دارد گفت: امسال برای حدود 100 نفر پروانه شکار در شهرستان بیله سوار صادر شده و 40 پرونده تخلف اعم از صید ، شکار و تخریب کنندگان محیط زیست نیز ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: برای صیانت و نگهداری از گونه ‌ها و حفاظت از حیات وحش بر اساس تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست 16 هزار هکتار در بیله سوار به عنوان منطقه شکار ممنوع در جهت حفظ قابلیت و ارزش های زیست محیطی منطقه هم با عنوان منطقه شکارممنوع خروسلو مصوب شده است.

انتهای پیام/ع



برچسب ها: اردبیل ، ارسال ، فسیل ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.