همایش دانشجویی " متاآنالیز در پژوهش " برای اولین بار با همکاری مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش (RDCC) و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی، به مدت یک هفته در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی در رابطه با این همایش گفت:در این همایش 115 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مدت 48 ساعت و طی شش روز با برگزاری کارگاه های آموزشی، وبینار و سمینار آموزش های لازم در خصوص نحوه انجام مطالعات مرور نظامند و متاآنالیز را دریافت می کنند.

پیمان قدرتی گفت: کارگاه های جست و جوی پیشرفته منابع الکترونیکی، نحوه انجام مطالعات مرور نظامند، متاآنالیز و پروپوزال نویسی از جمله کارگاه های آموزشی این همایش هستند.

قدرتی در رابطه با برگزاری وبینار نیز گفت: در این همایش برای اولین بار امکان فرصت تعامل با اساتید خارجی از کشورهایی همچون هلند، دانمارک و کانادا از طریق وبینار و در قالب ویدیوکنفرانس هایی به شکل پرسش و پاسخ و سخنرانی برای دانشجویان فراهم شده است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعات مرور نظامند بیان کرد: این پژوهش ها بالاترین نوع مطالعات از نظر بررسی شواهد هستند، و هدف از برگزاری این دوره نیز آشنایی و ترویج آن ها در بین دانشجویان می باشد.

گفتنی است؛ این همایش به همت مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش (RDCC) و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از 20 تا 25 آذر در این دانشگاه در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش؛ متاآنالیز عبارت است از ترکیب داده ها و نتایج به دست آمده از یک مرور نظام مند، با بهره گیری از روش های آماری؛ یعنی پس از انجام مرور نظام مند که لازمه متاآنالیز هست و بر اساس نتایج، به یک تخمین واحد برای حل مشکل یا سوال مورد نظر دست پیدا می کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.