کرمان؛

افزایش ۲ برابری حضور گردشگران خارجی در بم

فرماندار بم گفت: 3 هزار گردشگر خارجی طی پارسال به بم سفر کرده‌اند که افزایشی 2برابری نسبت به مدت مشابه داشته است.

افزایش ۲ برابری حضور گردشگران خارجی در بمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا اشک فرماندار بم ظهر امروز در جلسه کمیسیون گردشگری شرق استان با موضوع برنامه‌ریزی تورهای گردشگری خارجی نیمه دوم سال 2017 افزود: گردشگری یکی از پررونق‌ترین صنایع بوده که شرق استان با ۲۱ هزار کیلومتر وسعت دارای ظرفیت‌های عظیم گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: ارگ تاریخی بم بزرگترین بنای خشتی دنیا از جمله این ظرفیت‌هاست که سایر بناها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

فرماندار بم تصریح کرد: ما در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم و هر نوع گردشگری مرسوم دنیا دارای ظرفیت و امکانات هستیم و در کنار آن سایر زیرساخت‌ها و زیربناها ایجاد شده است.

اشک گفت: وجود فرودگاه، راه آهن، پایانه مسافربری، هتل‌ها و مسافرخانه در شهرستان بم از مهمترین امکاناتی است که در امر گردشگری بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به وجود سد نساء در شهرستان بم و ظرفیت خوب گردشگری سد افزود: امروزه با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی ما شاهد برقراری امنیتی پایدار در شرق استان هستیم.

اشک خاطرنشان کرد: ثبت چند‌ اثر تاریخی در یونسکو و فهرست ملی از جمله ارگ تاریخی، منظر فرهنگی شهر بم، قنوات و کویر لوت و وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی مانند مناطق گردشگری دهبکری و کوهشا، تپه‌های ریگان، کلوت‌های فهرج و آثار تاریخی نرماشیر کار ما را بسیار سخت می‌کند و باید تلاش کنیم تا جایگاه خود را در صنعت گردشگری کشور به دست آوریم.

فرماندار بم با بیان اینکه کویر لوت یک فرصت سرمایه‌گذاری و گردشگری است، تصریح کرد: مسیر برای حضور آسان گردشگران داخلی و خارجی فراهم است و باید همه تلاش خود را برای جذب گردشگر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به ویژه قبل از زلزله 82 تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از بناهای تاریخی به بم می‌آمدند.

اشک با اشاره به حضور ۳ هزار گردشگری خارجی و 240 هزار گردشگر داخلی در بم و افزایش ۲ برابری گردشگران خارجی نسبت به پارسال یادآور شد: باید با توجه به ظرفیت‌های منطقه این آمار افزایش یابد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تعداد روزهای حضور گردشگران در منطقه بیشتر شود.

وی تاکید کرد: ما باید به عنوان یک صنعت درآمدزا به گردشگری نگاه کنیم تا بتوان به خوبی از آن استفاده شود.

اشک گفت: نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد توجه به سلایق و ذائقه گردشگران کشورهای متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرمان ، بم ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار