نگرانی مقامات آفریقایی از بازگشت 2500 تروریست به قاره سیاه

کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا از احتمال بازگشت 2500 تروریست به این قاره ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از الجزیره، 'اسماعیل شرقی' کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا طی سخنانی در نشست مرکز تحقیقات و پژوهش های تروریسم الجزایر افزود: اطلاعاتی وجود دارد که حاکی از ورود شمار زیادی از تروریست ها از خاک یمن به سومالی است.

وی گفت: نگرانی هایی نیز درخصوص فرار هزاران تروریست از سوریه، عراق و یمن به کشورهای خود در اروپا و آفریقا وجود دارد.

کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا همچنین بر ضرورت همکاری میان کشورهای آفریقایی برای مبارزه با تررویسم تاکید کرد و افزود: منطقه دریاچه چاد، شاخ آفریقا و منطقه ساحل شاهد تهدیدات امنیتی بزرگی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به آزادسازی شهر سرت لیبی از تروریست های داعش گفت: مقام های لیبی باید با توجه بیشتری از مرزهای این کشور به ویژه از مرزهای ساحلی آن محافظت کنند.

'اسماعیل شرقی' از همکاری پلیس کشورهای سازمان همکاری های پلیس آفریقا (آفریپل) از سال جدید میلادی با هدف افزایش کنترل و حفاظت کشورهای آفریقایی از خطر تروریسم خبر داد که پس از تصویب آن در اجلاس آتی سران کشورهای اتحادیه آفریقا که قرار است در اوایل ماه ژانویه برگزار شود ؛ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه اقدامات خوبی از جمله آموزش نیروهای ویژه در زمینه جمع آوری اطلاعات و شناسایی تروریست ها و مبارزه با گروه های افراطی انجام شده است.

بسیاری از سرکرده های گروه های تروریستی در سوریه، عراق و یمن از اتباع کشورهای آفریقایی و اروپایی هستند که انتظار می رود با شکست تروریست ها در سوریه، عراق و یمن آن ها بار دیگر به کشورهای خود بازگردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار