روش‌های جدید درمان و داروهای جدید برای درمان بیماران مقاوم به «میاستنی گراویس» و امراض عضلانی در کنگره میوپاتی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریار نفیسی فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار در کنگره میوپاتی در محل اتصال عصب و عضله در جمع خبرنگاران افزود: این کنفرانس در 2 روز با محوریت بیماری‌های میاستمی و نیوپاتی به عنوان بیمارهای عضلانی و با تمرکز بر روی بیماری‌های نیوپاتی التهابی کار خود را آغاز کرده است. 
 
وی افزود: در جلساتی که با محققان ایرانی و فرانسوی در حوزه بیماری‌های عصب و عضله داریم با معرفی بیماران، جدیدترین روش‌های درمانی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. 
 
فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار در کنگره میوپاتی اظهار داشت: در بیماری میاستنی و در روش‌های جدید درمانی، مریضان مقاوم را نیز تحت کنترل خود قرار داده‌ایم. درصد کمی از این بیماری‌ها با بحران شروع می‌شوند و اکثرا با تشخیص و درمان به موقع روند درمان را به خوبی طی می‌کنند. 
 
وی افزود: کیفیت زندگی بیماری میاستنی گراویس با تاخیر در درمان شرایط خوبی نخواهد داشت، اما با تشخیص به موقع شاهد تسریع در درمان هستیم. 
 
نفیسی اظهار داشت: این بیماری با ضعف عضلانی، ضعف عضلات صورت، اختلال در بلع، اختلال عضلات و اندام‌ها و تنفس بروز می‌کند که اگر عضلات تنفسی درگیر شوند، فرد دچار اختلالات متعدد و بستری در آی سی یو خواهد شد. 
 
وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: علت بیماری میاستنی به بیماری خود ایمنی بر می‌گردد و اختلال در تومور توموس یکی از علل شایع آن است. 
 
فوق تخصص بیماری های نوروماسکولار در کنگره میوپاتی افزود: میاستنی مادرزادی ریشه ژنتیک دارد اما میاستنی گراویس که خود ایمنی است به ازدواج‌های فامیلی نسبت داده می‌شود. 
 
وی افزود: شیوع میاستنی در کشور ما 10 در هزار بوده و در خانم‌ها 2 تا 2.5 برابر آقایون است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حسینی
۱۴:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
منم 18 ساله بیماری میاستنی دارم غده ی تیموس و برداشتم اوایل با دو الی سه تا دونه قرص راحت ب زندگیم ادامه میدادم و مشکلی نداشتم ولی لان با کم یاب شدن دارو روزی شش تا قرص هم میخورم و مشکل تنفسی دارم از این وضع نگرانم لطفا راهنماییم کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من دا روم تمام شده پیدا نمیشه چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرحناز بیگدلی
۰۴:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۲۰ سالمیاستنی دارم ۲۰ سال قبل عمل برداشت تیموس انجام دادم و دارو مصرف میکنم ۵۰ پرونیزولون روزی ا دونه ۵تا مستینون.در روز پلاسما چن ماه پیش انجام داددم مشکل تنفس و بلع داشتم ک حتی ی دفعه مقع غذا خوردن داشتم خفه میشدم .الانم حجم ریه هام کم شده ونفس کشیدن برام سخت سده.ی مدتم هو میو پاتی میرفتم ولی الان ا سالی هس ک دنبالشا ول کردم میخواستم راهنماییم کنید لطفا
Afghanistan
محمد عارف
۰۸:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
دليل مريض مياسنتى گراويس چيست .از من يگ چشمم جور شده بود چند وقت اما پس خم شد خراب شد با يكيش جور ميشود و ديگه چشمم خراب ميشود علت چيست
آخرین اخبار