معاون فنی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش 41 درصدی میزان نزولات جوی سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته و کاهش 17 درصدی آن نسبت به بلند مدت خبر داد.

کاهش 41 درصدی میزان نزولات جوی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عبدولی در جلسه شواری فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه در تبریز گفت: میزان نزولات جوی در سال زراعی 95 – 96، حدود 62.2 میلیمتر و میانگین بارش در میان مدت 75.3 میلیمتر بوده است.

وی افزود: در کوتاه مدت 17.5 میلیمتر کاهش بارندگی داریم و بارندگی در آذربایجان‌شرقی نسبت به سال قبل 13.9 درصد و بلند مدت 4.7 درصد کاهش نشان می‌دهد لذا در کوتاه مدت میزان 5 درصد کاهش یافته است.

معاون فنی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بیشترین میزان بارندگی در هفته جاری استان را با 30 میلیمتر مربوط به مرند دانست و افزود: کلیبر با میزان بارش 22 میلیمتر در رتبه دوم بارندگی قرار دارد و تبریز هم 5 میلیمتر بارش را به ثبت رسانده است.

عبدولی تصریح کرد: از اوایل هفته آینده سامانه جدیدی وارد استان می‌شود و دما به صورت محسوسی کاهش می‌یابد.

وی از ورود سامانه جدیدی از عصر شنبه به آذربایجان‌شرقی خبر داد و ابراز داشت: افت دما در روز دوشنبه خود را به صورت محسوس نشان می‌دهد و سپس در روزهای بعد به حالت بعدی باز می‌گردد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.