مفتی سوریه گفت: آتشی که در جهان اسلام به راه افتاده ناشی از جنگ استکبار و استعمار برضد مسلمانان است.

آتشی که در جهان اسلام به راه افتاده ناشی از جنگ استکبار علیه مسلمانان است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه در کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: آزادی حلب از چنگال تروریست‌ها و همزمانی آن با میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) را به فال نیک می‌گیریم.

مفتی سوریه ادامه داد: حلب آوردگاه ادیان و مذاهب گوناگون بوده است، آنها باهم همواره همزیستی مسالمت آمیز داشتند اما این شهر در سالهای اخیر به ویرانه‌ای تبدیل شده است، طبیعتا گروه‌های تکفیری به سردمداری دشمنان اسلام  این شهر را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر علمای جهان اسلام گفت: کمک‌های ایران و لبنان ثابت کرد آتشی که در جهان اسلام به راه افتاده ناشی از عوامل مذهبی نیست بلکه جنگ و استکبار و استعمار برضد مسلمانان است و علما باید در این راستا هوشیار بوده و به آگاه‌سازی بپردازند.

شیخ بدرالدین حسون افزود: وضعیت سومالی، الجزایر، لیبی و ... را ببینید که آیا درگیری‌ها و کشتار در آنها به دلیل جنگ شیعه و سنی است؟ بی‌شک این توطئه دشمنان اسلام است.

وی با تقدیر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سوریه در مقابله با جریان‌های تکفیری گفت: ایران اسلامی برای یاری حق و عدالت به سوریه آمده تا برادران خود را یاری کند. ما در کنفرانس وحدت اسلامی ز مراکز اسلامی در جهان اسلام دعوت می‌کنیم در جبهه‌ای واحد در برابر دشمنان جهان اسلام بایستند.

مفتی سوریه در پایان عنوان کرد: ما باید سنت پیامبر(ص) را بپا داریم و بعد از پیروزی اخیر در حلب ثابت شد که هلال شیعی در کار نبود بلکه بدر اسلامی باعث این پیروزی بود، این پیروزی را به رهبری و دولت و ملت ایران و سوریه تقدیم می‌کنیم.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: سوریه ، مفتی ، استعمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار